Har en 1302 gearkasse med føringsrør for udrykkerleje, nu kommer det store spørgsmål,: kan den passe til den her trykplade ? passer det sammen, eller skal der en ny til. Har lige købt en 1914 motor med den her koblingen på.
Bæ9
Har en 1302 gearkasse med føringsrør for udrykkerleje, nu kommer det store spørgsmål,: kan den passe til den her trykplade ? passer det sammen, eller skal der en ny til. Har lige købt en 1914 motor med den her koblingen på.
Bæ9
Du skal have en ny trykplade hvor den center ring ikke sidder på og husk at det er en 200mm!
Fuck, tænkte det nok, gad vide hva fabrikat og type, man skal købe ? der findes jo en del...
Snak med Farmer han har det du skal bruge!
Ja det gør jeg, må lige ha fat i ham Mandag..
Du kan bare lirke ringen af og lade fjedrene sidde tilbage. Så kan du bruge den på billedet.
hm... Må da give frank ret.. Ringen gør jo det samme som føringsrøret.... At stabliser leje kontra kobling.... Og hvis der ikke er rør skal der være skiven til det... Men omvendt hvis røret er der kan skiven jo også godt være der.... Det er bare om der er plads til begge dele.... Men det kommer jo også an på hvilken type udrykkerleje du har..... For så kunne man jo bare fjerne røret....jeg tænker.... Der kan jo være byttet en del rundt gennem tiden....
Ville egentlig oss gerne ha en stærkere kobling i, så tror jeg køber en ny, ;-).
Nogen Forslag, ud over at ringe til div forhandlere, så er jeg da lidt forberedt med hensyn til køb af ny, der jo ingen grund til at blive prakket en på som andre har dårlig erfaringere med....
Den svageste, sikkert 1700 punds, er rigeligt til en 1914. Og så skal det være en solfjederkobling i stedet for en med ni fjedre.
Og så et std. nav. Lamel, koblingsplade, eller hvad folk kalder det.
Ha ha ha, den "svageste"..Ja der er jo nok ikke så mange heste i en sådanne "Avnblæser" ,90-100 hk, skulle den efter sigende levere. Jeg må prøve en reservedels Pusher et sted, det skulle jo være til at finde ud af nu, med en ledetråd.
Bæ9
Det skulle ikke forståes sådan. Men der er ikke nogen mellemting mellem en std. 1600 og så en 1700 punds. Jo så skulle man bruge en std. 215mm. Så jo også findes i type2.
Jeg er ved at lave en 2100cc type4 motor og vælger at bruge en std. 210mm kobling.
Hvilken mærke bruger du Frank ?
LUK eller Sachs. Jeg finder som regel en gammel en ovre i laden. Som så lige bliver revet over med noget smergellærred. Sådan én kører jeg da med på min nuværende motor.
Hvem som bare havede sådan en lade, men min lade er overfyldt med div projkter,og dertil nye stumper hen af vejen, men nu har jeg da min første VW "old stile" kobling på lager ;-).Kan måske bruges en anden dag, bestiller en ny i morgen.
You must log in to post.