Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ventil bøjet? Plus ideer til opsætning?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nå så fik jeg revet Min type 4 fra hinanden.. Den ene indsugningsventil er bøjet og stødstangen også :( Men heldigvis ser resten ud til at være indtakt :)

Så der skulle jeg egentlig have fat i Spring(Hvis du læser det her så skal jeg lige have at vide hvad ventiler du kom i dengang)

Andet spørgsmål. Nu hvor motoren alligevel er ude har jeg laget lidt med tanken om at putte den gamle webcam 86B i igen istedet for C'eren... ? Grunden til det er at motoren før trak helt fra bunden og op til ca. 6500 RPM og nu tager den først rigtig ved ved omkring 4000 RPM også op til ca. 7-7500... Savner lidt det gode bundtræk..

Kunne jeg nu hvor jeg har øget kompressionen og fået den portet med 40-48 ventiler og 48 IDA'er stadigvæk få 86B'eren til at lave bundtræk og stadig løbe op til de 6000?? Den lavede jo 150hk med 86b og laver kun 180hk med c'eren??

Bare en tanke?? Hvor meget Komp. kan b'eren køre med? Og C'eren?

På Forhånd tak.. Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sur røv Tommy.

Går udfra der var 100% styr på vendehøjde, da du samlede den ikke ??

I min 2,6 (78 x 103)er der 86b/86c knast i. Den er lavet med 10,3:1 i komp. Jeg har 48/38 ventiler i.

Blev anbefalet ikke at gå højere op i komp, når det var til gadekørsel og at den skulle kunne køre hurtigt i længere tid også.

Nu er min ikke startet op endnu, men forventer masser af bund, og at den så "ringer ud" ved 6000- 6500 måske.

Karbs enten 45 Dellorto eller 48 Dellorto.

Udstødning er CSP phyton, 45 mm

Forventet effekt omkring 170 HK

mvh
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Min 2,6 gav 200 med en knast der var noget mildere end det I bruger. Det var en knast fra Pauter Machine på 248 grader ved 050.
Så I behøver ikke være bange for at komme til at mangle bundtræk eller HK.
Meen Hummel. En 86c er en ond satan til gadebrug. Du har nok ikke haft ventilfjedre nok, eller hvad ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tænker også det lyder som for lidt fjedertryk eller for mange omdr.. Selve ventilen og stødstangen har nok taget skade fordi stødstangen kom op og ride på kanten af vippearmen, og derfor blev ventil løftet for meget og det hele kom i klemme.
Sur røv :-)

Jeg har altid været meget imponeret over de hk og nm som franks gamle motor gav, med den (til motorstørrelsen) forholdsvis konservative knast. Sådan noget i den stil ville jeg vælge, men det er jo smag og behag.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Vendehøjden var der 100% styr på ja.. den er oppe på 1,25.. kører med 10,63 i komp mener jeg..

Og det lyder da som en lækker motor du er ved at bygge.. :) Du skriver knasten er en 86b/c ? Er det en split duration du snakker om?? I så fald skulle jeg måske prøve den?

Jeg mangler jo egentlig begge dele Frank :) Målet med 86c'en var at komme over 200Hk, men da den "kun" leverede 183 og den først kom rigtig igang ved 4000, kunne jeg egentlig bedre lide den trak fra bunden og hele vejen ud.. Og måske de store ventiler,portningen og IDA'eren kunne hjælpe 86B knasten lit op så den næsten kunne lave det samme som 86C'en bare ved lavere RPM..??

Ventil fjedre er dobbelte sat i hos Spring der lavede toppene, så de burde være i vinkel..

Også mærkelige den kun bøjer en ventil???

Min tanke er at stødstangen har givet efter lidt efter lidt, også er hoppet ud af skålen og lagt sig på kanten af vibbearmen hvorved den så har kunne trykke ventilen meget længere ned og derved gå på stemplet.. ? Måske..

Tommy

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Præcis, det er også det jeg skriver, jeg tror der er sket!

Men det kan kun ske ved for mange omdr, eller for lidt fjedertryk. Du må finde ud af noget mere om de fjedre, og om de er shimset korrekt op.
Personligt ville jeg under alle omstændigheder skifte fjedrene.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det der gjorde at din gamle motor trak fra bunden var nok mere fordi den havde "små" ventiler og kanaler. Bliver det for stort, så skal der alt for mange omdr. til før den kan få lufthastighed nok på. Så hvis du blot skifter knasten tilbage tror jeg ikke du får din gamle motor tilbage.

Går ud fra du har fået rullet og dyset din motor ind? Ellers kan du sikkert hente en del af kørbarheden og bundtrækket ind her.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fik lige skrevet mit før jeg så dit svar Rasser :) Men ja må da lige hører spring angående fjedre også få dem skiftet.. det var nok en god ide..

Husker bare ikke lige den så mange omdrejninger, men kan godt ske den har fået lidt allligevel :)

Ja er egentlig ikke imponeret over Webcams 86C.. ikke til min opsætning ihvertfald, så måske der skal noget helt andet til... Tænke tænke :-)

Mig som havde håber jeg skulle rode med Bus hele Vinteren.. hehe

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hey Tommy.. det var da træls med den ventil.

Som Rasser er inde på tror jeg ikke der kommer noget godt ud af at skifte til mildere knast grundet ventilerne/portene er åbnet en hel del op. Hvis det var mig ville jeg ligge en web 251ér i, hæve comp til 12:1 og så skifte til en "bedre" udstødning og så få den rullet ordentligt ind hos laulund, så ska du bare se løjer.

Jeg har ovenstående knast liggende hvis det har interesse.

Min egen 2387ér type 1 kører (kørte) med fk89ér (meget lig med web251éren) og comp 12:1 og den havde faktisk forbløffende godt bundtræk samt top effekt.

Du ringer bare hvis du har nogle spørgsmål Tommy. Må erkende jeg ikke kan huske hvilke fjedre der er sat i dine toppe, men de er købt hos Farmer så vidt jeg husker.

Indsugningsventilerne er manley.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmm tænke tænke :)

Nu var planen jo overhovedet ikke at skulle lave noget motor her til vinter... Har jo købt en bus jeg heller vil få på benen igen :)

Motoren var jo bygget til at kunne levere over 200 hk. kunne være sjovere at få den til det uden den helt store udskiftning...

Lige nu køre motoren 10,9 i kompression.. Hvad med at hæve den en tand?? Har overhovedet ikke kunne få den til at tændningsbanke eller blive varm. Og der er kune den orginale oliekøler på stadigvæk.. Så måske den godt kunne klare en anelse mere komp.? Hvad skal en 86C køre med??

Har ikke rigtig penge overskud til at bygge den helt om igen igen.. :(

Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Griebel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

200 hk med 86c i noget der "ligner" dit grej..
http://www.tunacan.net/t4/elnef.shtml

kurve1.jpg
kurve2.jpg

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel

Reply

You must log in to post.