Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lækage/revne(lille) i blok og olie siver ud ??

Tags:

(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej folkens!

Har opdaget en lille revne under oliekøleren(type 4) på en type 1 1776 motor - meget lidt olie siver ud - kan ses når motoren kører! Motoren er af nyere dato og fra US. Som udgangspunkt skal skaden naturligvis udbedres - men hvordan ? Nogen der har erfaring med et sådan problem og hvad har I gjort ( - eller hvad ville I gøre ? )

På forhånd tak !
Henrik

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Prøv men noget plastisk/kemisk metal eller lim en plade ovenpå med noget motorsilicone . men det er jo kun en midlertidig løsning ,sådan noget skal svejses for at blive godt igen

Lars

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

.... tak for det lars, det var da en måde at gøre det på !

Henrik

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg var lige ovre hos Henrik og se omtalte revne, og tror også en svejsning kan løse problemet.

Er det muligt at svejse på blokken?
og har i nogle bud på hvor?
er det TIG der skal til.

Og her og nu, så tror jeg at mit super epoxy kan lappe den, Henrik.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Det kan lade sig gøre, og det er helt sikert TIG der skal til. Tricket er at finde et tilsatsmateriale, med den rigtige legering. Kan huske at Per Rasmussen (Karmann Ghia Per på Amager) fik svejserepareret omkring olietrykskontakten for mange år siden. Måske kan han huske hvor/hvem?

Det næste problem kan så være at gennemføre det, da olien kan trække ud i materialet når man svejser det. Det kan medfører en noget tvivlsom svejsning.
Det er helt sikert lettere at gøre det på en ny ubrugt blok. Fx CB performance og andre svejser jo en forstækningsplade på omme ved svinghjulet ved cyl. 3.

/Peter


Reply

You must log in to post.