hvad han en bobbel 1300 automat gerkasse holde til af hk
og er de generalt noget vær
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
hvad han en bobbel 1300 automat gerkasse holde til af hk
og er de generalt noget vær
Uden at være 100% sikker, så findes der da ikke en 1300 automatic bil. Det er da som mininum en 1500 - og jeg mener faktisk det er en 1600. Gearkassen er basseret på en 1500 gearkasse, hvor man bruger 2 gear og 4 gear. Det er jo halvautomatisk. :) I mine øjne er det en fed kombo til en perfekt cruiser.
Ang hk, ja da det er en standard 1500 den er basseret på, så ville jeg sige omkring 80.
Der findes flere versioner af automatgearkasser som det ses her, hvor en flink dansker sprøger på The Samba: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=135438
Der findes 1300 cc halvautomat - Der er ikke produceret mange, men de findes. I nogle lande betalte man afgift efter cc, hvorfor den kunne købes i en billigere og mindre udgave .
Gearkasse er en Borg Warner tilpasset vw.
Se mere her: http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=50&t=99081&view=previous
og her: http://www.thesamba.com/vw/forum/archive/index.php/o-t--t-376131--.html
Forresten findes der flere versioner af automatgearkasser som det ses her, hvor en flink dansker sprøger på The Samba: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=135438
Men generelt kan du læse mere om det på http://www.vwar.org
En fyr i England er forresten ved at istandsætte en 1302 1300 cc halvautomatisk: http://www.volkszone.co.uk/VZi/showthread.php?t=644521&page=4
Hej.
En 1300 halvautomatisk (for det er det den er) kan holde til en del. Det er koblingen der er problemet. Grunden er, at vacumet fra motoren kan kun trykke "så" meget. Men jeg har ombygget et par stykker i tidens løb, hvor vi satte kraftigere fjedre i trykpladen og fik limet noget heftigere lining på lamellen. Så kunne vi holde 75 hk uden andre problemer end at det tog lidt tid at justere til og frakobling rigtigt. Man må IKKE bruge skrappe knaster sammen med aut. for så har man ikke nok vacum til aut. anlæget.
T
mange tak for svarene
man kunne vel bruge en extern vakumpumpe?
Jeg havde samme tanke da jeg læste det. Det er så vidt jeg ved almindeligt brugt på T3 tuning, så der burde man kunne finde noget hvis det endeligt var.
Det kunne man egentlig godt. Men så kommer næste problem. Konverteren har jo en relativ lav stalspeed. - for meget knast vil resultere i, at motoren ligger udenfor sit momentområde i stal. Det er heller ikke ret godt.
T
nå så blev jeg meget lidt klogere på hvad det er jeg er ved at handle det er så en 1302 eller 1303 det er en 72 er der nogen der har nogen fotos af de forskellige konvøtere
You must log in to post.