Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Erfaringer med servo-bremseforstærker ?

(permalink) Erik Knudsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg skal skifte min hovedbremsecylinder, og i den forbindelse tænkte jeg på at opgradere med en servo bremseforstærker. jeg så denne: http://creative-engineering.com/index.php?page=shop.browse&category_id=63&option=com_virtuemart&Itemid=26
hos Creative Engeneering, og det virker jo smart, men er der nogen der har erfaringer med denne eller andre modeller, passer den overhovedet på en venstrestyret splitbus? Jeg kunne selvfølgelig spørge producenten, men de svarer ikke mails. Er der overhovedet nogen der kører luftkølet vw med sådan noget, og virker det?
Og det er ikke fordi jeg har specielt tynde ben, men sådan en ferielæsset splitbus er sku tung så der skal trædes hårdt, selv med nye bremser.
Tak for svar.
Erik.

direct_servo_kit_496f3a8327188.jpg

-------------------------------------------
1964 splitbus
Erik.p.knudsen@gmail.com
(permalink) duck Member
Skrev for 13 years siden | | | |

go for it!

jeg tror det passer fint, men du skal jo svejse et beslag på din forbro...

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Erik Knudsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja og så er det spørgsmålet om den kan synes med det, for svigter den svejsning, så er der ingen bremser, kun en skrabelyd og gnister.... men er der slet ingen der kører med det?

-------------------------------------------
1964 splitbus
Erik.p.knudsen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du mistænker at du laver en svejsning der "svigter" er det nok bedst at lade være.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Erik Knudsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej, jeg har ikke planer om at køre rundt med børnene i en ferielæsset bus med bremser der ikke er lavet ordentligt, det var bare fordi at konsekvenserne ved en evt. dårlig svejsning er jo bremsesvigt, og da denne ombygning ikke er original, eller tüv godkendt eller lign. var jeg i tvivl om den overhovedet kunne godkendes.
Men en synsmand der vurderer at bremseforstærkeren er monteret forsvarligt, og bussen i øvrigt bremser som den skal, vil kunne godkende ombygningen?
tak for svar
Erik.

-------------------------------------------
1964 splitbus
Erik.p.knudsen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej synsmænd har ikke lov til at tage stilling til om noget er ombygget forsvarligt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Erik Knudsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Betyder det så at den ikke kan synes, og godkendes, med bremseforstærker?
Jeg mener at jeg har set en splitbus med bremseforstærker monteret under sædet,(det er jo så en anden konstruktion), men det betyder selvfølgelig ikke det er lovligt.
Jeg kan da også bare montere en ny original hovedcylinder og så acceptere at det ikke er som at bremse en moderne bil, det er vel også en del af charmen...
VH Erik

-------------------------------------------
1964 splitbus
Erik.p.knudsen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja hvis ikke du har dokumentation fra VW eller et anderkendt prøvningsinstitut, så kan det ikke godkendes.
At der står TÜV ud over det hele på papirerne, er ikke nok. Bare til oplysning.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Erik Knudsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak for svaret Frank, så er det lovmæssige ligesom afklaret:-) skulle der være nogen der trods alt har forsøgt sig, (og tør stå frem, nu de ved det ikke kan godkendes), må de gerne dele deres erfaringer.
Tak for hjælpen.

VH
Erik.

-------------------------------------------
1964 splitbus
Erik.p.knudsen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

I skal lade være at spørge så meget. Hvis man ikke spørger, så får man ikke nej.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nemli´ja!
Men uden at skrive noget om noget, så virker det rigtig godt. Vi har dog brugt vacumforstærkeren fra en T3 bus. Den der er nok nemmere at få plads til da diameteren ser ud til at være lidt mindre.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvad med at bruge dele fra type 2 71-80. det burde være sån rimeligt overskueligt, og en del billigere..

-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.