Er det muligt at vende kronhjulet om i en IRS gearkasse så man står med 4 bakgear og et fremad..?
Er det muligt at vende kronhjulet om i en IRS gearkasse så man står med 4 bakgear og et fremad..?
ja - noget kan du vende. men hvad må en gearnut nok svare på - en splitbusgearkasse kører den anden vej pga reduxtionsboxene
Ja det kan man. Kronhjulet skal sidde i venstre side.
Hva med og lave den om til center motor med det samme nu du har vendt rotationen ;-)He he he ....
Det er egentlig også lidt planen.. hi hi
Nå troede sku du havede dummet dig, eller fået købt en hvor det var vendt forkert...;-)
Har endnu ikke taget mig sammen til at åbne gearkassen for at se om det kan lade sig gøre, jeg er kommet i tvivl om , om det kan lade sig gøre på den gearkasse som jeg har fået, da kun den ene side kan tages af.
Så kan det ikke lade sig gøre. Du skal have en med to sidedæksler og så huske at kontrollere tandspillerummet.
Nemt gjort!
Har kørt med en Honda Vtec motor i en VW 1303 193hk ikke noget problem. 11700 o/min.
Lavede dog til projektet lidt anden smøring inden i til at smøre ruller mm.
Vil nemt kunne lave det samme på en med svingarme.
To side dæksler er et must.
Haldex201
Ja det har jeg desvære opsaveret.. så jeg søger en med 2 sider som kan tages af. Og har dermed en god IRS, AM, 63000 km til at bytte med.
Så er det lykkes mig at vende omløbsrætningen i gearkassen.
Haha, ja den er god med dig! ;-)
Der er langt til den 1. april endnu du....
Det er sgu rigtig nok.. HI Det er fordi resten af biledet vil afsløre hvordan.
He He 4 bak og et frem :-)
Det er forhåbentlig ikke rigtigt?
design og idemæssigt er det jo helt i top (altså selve dit projekt), men det vil da ikke fungere rent praktisk på den måde du har anrettet gearkassearrengementet?!
Går ud fra der skal et tandhjul på den ene flange på differentialet?, så kræver det jo du har svejst differentialet for at den kan trække hjulet rundt - men det har du måske allerede gjort?
Hvad med aftapning af olien?
Hvad gør du med udluftningskanalen i næsehuset, der vil al olien da rende ud.
Hvorfor valgte du ikke bare at vende kronhjulet i en gearkasse hvor det nemt kunne gøres, og så samtidig svejse differentialt sammen?
Havde ikke lige en anden gearkasse. Starter med at bolte den fast i den anden side, og så måske svejse. Olie aftapning, af med kæde, 4 bolte ud, og så drejes den rundt. Udluftningskanal ..HMMM detr må jeg lige se på.
Tror ikke du skal regne med at den holder hvis du skruer en ene flange fast, så kører den anden dobbelt så hurtigt, pga diff. hjulene..
Hvis du har tænkt dig at låse den ene side af gearkassen så kommer den til at trække igennem diff'et hvilket hurtigt får ende da det kommer til at køre meget stærkt.. og smelter sammen men så slipper du måske for at svejse det..
Christian
Team Angora Racing
Er der nogen som har et billede eller noget så jeg kan finde det udluftningahul i den gearkasse, jeg syntes ikke jeg kan finde det.
hej bobby
jeg byggede en cykel med 8 cyl + aut (hyggedrag)
den lod jeg trække gennem en bagtøjsklump fra en mercedes.så bare 2
kæder til baghjulet.det samme kunne jo gøres her
så behøvede du ikke skille noget
hilsen retro
You must log in to post.