Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilke DB ventilfjedre?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Til mit nye projekt vil jeg bruge en web 86 b 0.500" løft, og std type iv vippearme med 1,3:1 udveksling.
Mit ventilløft får jeg til 13,39 mm. Installationshøjden kan jeg vel først vide når mine toppe er blevet bearbejdet? Hører gerne om jeres erfaringer med holdbarheden af de forskellige producenters dobbelte ventilfjedre.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Scat eller Racemaster/CB.
Hvis det må være fint Oteva.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Når du får knasten, så prøv at mål den efter. Jeg har kun dårlige erfaringer med det opgivne løft på type4 knaster fra Webcam.
Når det så er sagt, så lyder 13.39mm på en 86B også af meget synes jeg. Tror du ikke nærmere de opgivne 0.500" løft er MED type4 vippearmen i regnestykket, således at løftet på ventilen er 0.500"=12.7mm?

På den knast jeg købte passede det opgivne løft ikke - jo det vil sige det passede hvis man have en 1.4 vippearm, men hvor mange har lige det i deres type4?

Jeg gætter på din 86B har enten 11.8mm eller 12.7mm løft på ventilen, hvis du anvender std. type4 vippearme.

Husk også at mål løftet efter på alle 4 ramper.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mark S Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Rasser
de 0.500" er hvad der står på webcams hjemmeside, jeg går ud fra at vippearmens udveksling ikke er medregnet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja jeg ved godt det står på deres hjemmeside. Der stod også at min var 0.465 og 288grader. Den var så ca. 0.435 og 280grader. Løft målt på ventilen med std. type4 vippearme.

Jeg tror deres opgivne tal er på ventilen og ikke på knasten.

Mål mål mål

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mark S Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak tak tak.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

var lige inde og kigge på http://www.webcamshafts.com, der står faktisk også "valve lift". Så det må være med vippearme medregnet.

Tror også Warp og Kiel har lidt personlige erfaringer med Webcam knaster..... måske de ser tråden her og deler deres bitre erfaringer

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej, nu er det Spring der har samlet mine toppe, men min er 86b/c knast. Dobbelte fjedre fra Ahnendorpf. Ved godt nogen siger de ikke duer, og selvfølgelig sælger de da noget lort :O)

Kører med standard type 4 nikketøj. Mit løft kunne lige nøjagtigt gå m.h.t coilbind, men det var ikke 13,7 det er jeg sikker på, måske Spring kan når han ser det her.

Det blev målt i praksis :O)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er en gammel historie at 494eren er listet forkert. Fatter heller ikke hvorfor de ikke retter det. Men ellers synes jeg da at deres mål passer godt nok (?) - Som regel løfter de en anelse mere end opgivet. Men det kommer jo osse an på vippegeometrien. Der kan man hurtigt hente et par tiendedele, - eller tabe.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er noget flueknepperi når I hænger jer i hvad der står på papiret. Sæt nu tingene rigtigt sammen og giv så noget gas, som Rassers motor jo bla. er rigtigt god til.
Om tyskerne sælger noget lort ? Nej måske ikke. Men Ahnendorp har en tendens til at sælge ting der ikke passer sammen. Jeg har også købt deres 324 graders knast som skulle erstatte en gammel omslebet jeg kørte med i min 2,4L.
Men fjedrene, der hørte til, kunne ikke følge med op i de omdr. som knasten gerne ville og så gjorde knasten egentligt kun at bundtrækket var ødelagt.
Farmer ved hvad der holder. John Elnef kørte også med et sæt Scat fjedre i mange år.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Frank, det var også ironi med Ahnendorpf. Min motor bygges ikke som "screamer", max 6500, så nu prøver vi det af i praksis med deres fjedre

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Mark: Jeg har selv købt er Webcam 86b til min Type 4, men jeg måtte sende den tilbage til Webcam og få den byttet fordi den ikke gav det korrekte løft da jeg målte efter med måleur. Den næste jeg fik var i orden og der var ikke noget ballade, men mål den lige efter for en sikkerhedsskyld.
Ang. løft så giver 86b 12,7mm på ventilen, dvs. selve knasten løfter ca. 9,77mm.

...og for lige at svare på dit spørgsmål så har jeg et sæt Scat db. fjedre til at ligge som jeg har tænkt mig at bruge sammen med min 86b knast. (har vist også et sæt Gene Berg)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Elnef Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Men det kommer jo osse an på vippegeometrien. Der kan man hurtigt hente et par tiendedele, - eller tabe"

Ja det vil jeg gerne have uddybet lidt nærmere

John


Reply

You must log in to post.