Superduperultrastandardplus ?!
http://rbernauer.de/php/content.php?ort=kaefer&menu=true
Rullefelts-video under "news"....
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
Superduperultrastandardplus ?!
http://rbernauer.de/php/content.php?ort=kaefer&menu=true
Rullefelts-video under "news"....
Fedt med standard luftfilter og det hele! :-D
Øhh ja hr synsmand 34hk trækker fint i en let bil.....eller noet...
go stil - og fedt navn griebel ;-)
Har set den, og snakket med ham om den.
- Nu er det jo delvis ham jeg har stået i lære ved mht. den type motorer. (Hvertfald de større af dem) Men jeg er gået en anden vej mht. især knastakselvalg, fordi jeg ikke gider høre på det klakketiklak fra knaster med "Engle teknologi". Skulle faktisk have en 1914 på rullerne på fredag, men er blevet sat tilbage af et sæt hovedlejer, som ikke holdt mål :-( Og jeg havde ikke andre på lager i den str. ØV! Så den må vente lidt.
Men navnet skulle jeg måske bruge, medmindre der er copywright på (?) :-)
T
det er faneme klasse med en standart 34 mm karbu.... hva fanden skal vi med 48 mm 2x doppeltmigirøven....så
Joeh, .... men hver ting sin tid.
Sådan en 2275ér er jo ikke ligefrem billig at bygge. Tjek lige de dele der blir brugt for at man kan gøre det. Bare cylindersættet koster jo ligeså meget som de fleste vil ofre på en hel motor.
T
Hvad str ventiler bruger han på den 2275'er? CR? Hvilken knast? Synes ikke jeg kan finde specs'ene på hans side.....
Jeg har skrevet til ham om specs på den motor, men tvivler han vil svare på det :-)
mvh R.
Det vil han garanteret ikke. - Og jeg vil heller ikke ;-) Der er gået SÅ meget R&D i de motorer, at der skal være lidt til bundlinien. Og derfor er specséne ikke offentligt tilgængelige, så "alle" bare kan kopiere dem. Men la´mig sige det sådan: Der er ikke ret meget mainstream tænkning i dem.
Den eneste ulempe ved denne type motorer er, at de helst skal ha´en temmelig lang gearing. Ellers løber de for hurtigt ud.
T
Man behøver også kun 2 gear med så stærk en motor :-)
Men det Kan vel.dårligt være kæmpe ventiler med det moment og carb setup. Kunne det tænkes en knast der hed 276 eller vs 25 ?????
Hvorfor står der ikke en pris og en mulighed for at køre visakortet i stilling?
Lige den slags motor jeg ville elske at eje.
G.
Micha, det er langt mere avanceret.
Gustav. Hvis du vil eje sådan een, så giv et ring, så skal jeg fortælle lidt mere. Jeg kan osse klare dit Visa kort :-)
T
Tænkte nok specs'ene er hemmelige, når I nu har brugt en hulens masse tid på R&D. Det kan man jo godt forstå.
FWM.
Det er en fed motor, og ikke for at være indutrispion :O), men er det som det ser ud til på billedet af den klarer sig med almindelig oliekøling eller skal der større til ??
mvh
Henrik
Jeg kunne godt frygte lidt at den vil få det varmt med en passende lang gearing.
Men omvendt har tyskerne nok valgt en lav kompression og nikasilcylindrene gør nok også noget til at køle.
Men med nikasilcylindre tør man jo slet ikke tænke på hvad den koster.
Mindre kan vel også gøre det. Bare en 2110cc ville sikkert kunne køre fantastisk. Der er nok ikke så stor praleværdi i en enkelt 34mm Solex. Men jeg tror den vinder ved nærmere bekendtskab i det daglige.
Personligt ville jeg nu ikke undvære de sidste, næsten gratis HK, og vælge at køre med to enkelte karburatorer.
Du behøver ikke frygte Frank. Nikasilcylinderne gør forskellen. De køler helt vildt i forhold til alm støbejern.
You must log in to post.