Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Att.:Morepower..;)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Griebel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Superduperultrastandardplus ?!

http://rbernauer.de/php/content.php?ort=kaefer&menu=true

Rullefelts-video under "news"....

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fedt med standard luftfilter og det hele! :-D

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Øhh ja hr synsmand 34hk trækker fint i en let bil.....eller noet...

-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

go stil - og fedt navn griebel ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har set den, og snakket med ham om den.
- Nu er det jo delvis ham jeg har stået i lære ved mht. den type motorer. (Hvertfald de større af dem) Men jeg er gået en anden vej mht. især knastakselvalg, fordi jeg ikke gider høre på det klakketiklak fra knaster med "Engle teknologi". Skulle faktisk have en 1914 på rullerne på fredag, men er blevet sat tilbage af et sæt hovedlejer, som ikke holdt mål :-( Og jeg havde ikke andre på lager i den str. ØV! Så den må vente lidt.

Men navnet skulle jeg måske bruge, medmindre der er copywright på (?) :-)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er faneme klasse med en standart 34 mm karbu.... hva fanden skal vi med 48 mm 2x doppeltmigirøven....så

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Joeh, .... men hver ting sin tid.
Sådan en 2275ér er jo ikke ligefrem billig at bygge. Tjek lige de dele der blir brugt for at man kan gøre det. Bare cylindersættet koster jo ligeså meget som de fleste vil ofre på en hel motor.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad str ventiler bruger han på den 2275'er? CR? Hvilken knast? Synes ikke jeg kan finde specs'ene på hans side.....
Jeg har skrevet til ham om specs på den motor, men tvivler han vil svare på det :-)
mvh R.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det vil han garanteret ikke. - Og jeg vil heller ikke ;-) Der er gået SÅ meget R&D i de motorer, at der skal være lidt til bundlinien. Og derfor er specséne ikke offentligt tilgængelige, så "alle" bare kan kopiere dem. Men la´mig sige det sådan: Der er ikke ret meget mainstream tænkning i dem.
Den eneste ulempe ved denne type motorer er, at de helst skal ha´en temmelig lang gearing. Ellers løber de for hurtigt ud.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Man behøver også kun 2 gear med så stærk en motor :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) micha racing Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Men det Kan vel.dårligt være kæmpe ventiler med det moment og carb setup. Kunne det tænkes en knast der hed 276 eller vs 25 ?????

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor står der ikke en pris og en mulighed for at køre visakortet i stilling?
Lige den slags motor jeg ville elske at eje.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Micha, det er langt mere avanceret.

Gustav. Hvis du vil eje sådan een, så giv et ring, så skal jeg fortælle lidt mere. Jeg kan osse klare dit Visa kort :-)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tænkte nok specs'ene er hemmelige, når I nu har brugt en hulens masse tid på R&D. Det kan man jo godt forstå.
FWM.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er en fed motor, og ikke for at være indutrispion :O), men er det som det ser ud til på billedet af den klarer sig med almindelig oliekøling eller skal der større til ??

mvh
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kunne godt frygte lidt at den vil få det varmt med en passende lang gearing.
Men omvendt har tyskerne nok valgt en lav kompression og nikasilcylindrene gør nok også noget til at køle.
Men med nikasilcylindre tør man jo slet ikke tænke på hvad den koster.
Mindre kan vel også gøre det. Bare en 2110cc ville sikkert kunne køre fantastisk. Der er nok ikke så stor praleværdi i en enkelt 34mm Solex. Men jeg tror den vinder ved nærmere bekendtskab i det daglige.
Personligt ville jeg nu ikke undvære de sidste, næsten gratis HK, og vælge at køre med to enkelte karburatorer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du behøver ikke frygte Frank. Nikasilcylinderne gør forskellen. De køler helt vildt i forhold til alm støbejern.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.