hej. jeg har en typ1 1 fra 59 med en 1200 motor 6v. hva kan jeg lave ved sådan en for at få de ca. 50hk eller skal der en anden motor til.
på forhånd tak for hjælpen
hej. jeg har en typ1 1 fra 59 med en 1200 motor 6v. hva kan jeg lave ved sådan en for at få de ca. 50hk eller skal der en anden motor til.
på forhånd tak for hjælpen
Hej der.
Du kan godt hive 50 hk på sådan en uden de helt store sværdslag. Men det kræver en adskillelse af motoren,hvertfald delvist. Topstykker skal bearbejdes, samt have andre ventiler. Så kan den osse køre på blyfri. kanaler bearbejdet og øget kompression. Så skal du have et sæt dobbeltkarburatorer, feks. 2 X 32 mm PCI eller lign. Og så vil det være fornuftigt at få en udstødning på med lidt mindre modstand i. Feks en Ansa kopi (4 tip)
"Peter Plade" lavede noget lignende sidste vinter på sin motor, og trak liige i omegnen af 50 hk.
En større/nyere motor er da absolut også en mulighed, men der følger andre ting med ved sådan et byt.
Og det kommer jo i sidste ende lidt an på om du vil beholde 30 hk´s grundmotoren eller om du er ligeglad med det.
T
jeg ville godt have den til at se så orginal ud som mugeligt. men kan det passe at jeg har hørt noget om en 1600 as motor. og hva ligger sådan en i pris mæssigt hvis det er
1300 longblok der er bygget om til 1600 med nyt cylindersæt og et fint sæt topstykker..
prisen er 4500 kr, så kan du jo evt bruge det køleblik du har fra din egen motor.
Mvh Spring
Neej Spring det kan han ikke. I 59 bør en 1200 være 30HK og den har intet til fælles med en 13-1600 motor.
En 13-1600 motor vil være det billigste. Frem for at skulle hente 50 HK på en 30HK. Og så er 65-70HK pludselig inden for rækkevidde.
Der bliver så nogen omkring at det nok vil være fornuftigt at bygge om til at bruge gearkassen, der passer til. Ved at bruge skiftehus og skiftestav og forreste ophæng fra type2 -67.
Det kan godt laves så det ser originalt ud med lidt omtanke. Hvis man vælger øksemetoden, som mange gør, så ser det ud af helvede til og larmer og fungerer ikke ordentligt.
hva er øksemetoden frank. er det eventuelt nogle der har en 1600 motor
Jeg har en As motor du må få nicki så kan du selv bygge lidt på den
Øksemetoden er når folk har lagt en fremmed motor i en bil og tilpasset det ved at hugge det væk der sad i vejen. Og så forbinde den til bilen med nogen samlemuffer.
Meget brugt i Sverige - Udbredt i VW-kredse
You must log in to post.