Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Stødstænger

Tags:
No tags yet.

(permalink) TLS Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej er der en der vil forklare så man kan forstå dette.
Jeg har et sæt 311 type3 topstykker hvor Compression
er hvis hævet til 8,5 ???. Hvad sker der så med løftestænger
skal de kortets op, hvor dan skal man måle hvor meget
der skal skæres af, topstykker er monteret. Hvis det er
1,5mm eller andet. Hvad sker der hvis man ikke skære
af er ventiler så bare mere åben eller hvad sker der.
Er der en der vil skære dette ud i pap så man kan forstå
dette og hvordan man måler hvor skal man måle ?????????
Motor er en 1300 som er bygget om til 1600 med type 3 topper på.
MVH TLS.

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

prøv evt at søg på vendehøjde/vende højde og lign i søgefunktionen - og forbred dig på mange timers grundig læsning - det er et bredt og fyldigt emne - men fedt og ku hvis man ka...

god fornøjelse

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis du ved præcis hvor meget der er fræst af dine topstykker, så kan du sådan set bare finde et par afstandsklodser i samme tykkelse. Disse monteres så under de 2 klodser der holder vippetøjet spændt fast på topstykket. Så skulle din vippearmsgeometri stadig passe. Alt med måde selvfølgelig, men er det kun lidt der er fræst af, så burde du kunne bruge denne metode. Du må vurdere det ved at lave en prøvesamling/måling med spændeskiver eller lignende under vippetøjet.

Den nemme løsning er bare at justere din justerskrue tilsvarende tilbage (1 omgang på justerskruen give 1mm), men det er ikke sikkert at geometrien mellem ventil/vippearm er optimal med denne løsning.

Mere præcist er det svært at besvare det ud fra dine oplysninger.

/Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Uha Rasser. Du skulle have været ved min side da Jake Raby frarådede mig at købe to nye topstykker af ham. Han turde ikke sælge dem fordi der var 11 ting der kunne gå galt ved indstillingen af vippearmsgeometrien. Men det var jo også på en type4 :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TLS Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad mener du Frank er det ikke nem at måle
hvormeget man skal skære af eller gøre.
Jeg har lavet sådan en stødstang.
TLS

s.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Man kommer jo nok meget tæt på ved at skære det samme af stødstængerne som man tager af topperne.
Men skal det være rigtigt skal det kontrolleres med en justerbar stødstang.
Det man kontrollerer er at ventiljusterskruens midterlinie er parallel med ventilstammens midterlinie ved halvt løft.
Set ind fra enden af topstykket.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.