Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til motor opsætning

Tags:
No tags yet.

(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

er ved at bygge en 1914 og mit spørgsmål går på hvilken knast og plejl stænger jeg skal bruge for at få en motor som er holdbar og stadig have masser af kraft,
min opsætning pt. 1600 blok overholder alle mål 94mm mahle cylinder sæt. toppe med 40-35 ventiler. modvægtet krumtap. og sidst men ikke mindst et sæt 44idf fra weber.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Std. plejlstænger. Så får du ihvertfald ikke problemer med dem.
44 er nok lidt store til 1914, med mindre du skal køre over 6000 omdr. Men det kan sagtens køre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvor mange omdr kan std plejlstænger ca holde til? og har du også lidt indput på knast har overvejet en scat c35

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg lavede en 2,6L type4 for mange år siden. Med type1 plejlstænger. Dog med 3/8" bolte. Den kørte Rasmus Kirketerp da 8000-8500 omdr. med i den bil han kaldte "The Black Bulldog"
Det er overhovedet ikke noget problem og jeg ville til enhver tid bruge std. plejlstænger igen.
Scat C35 er en fin knast til gadebrug. Den støjer knapt så meget som andre 284 graders knaster.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

"er ved at bygge en 1914 og mit spørgsmål går på hvilken knast og plejl stænger jeg skal bruge for at få en motor som er holdbar og stadig have masser af kraft,
min opsætning pt. 1600 blok overholder alle mål 94mm mahle cylinder sæt. toppe med 40-35 ventiler. modvægtet krumtap. og sidst men ikke mindst et sæt 44idf fra weber. "

- Jeg ville jo spørge om du vil lave en klap sammen motor som du kan prale af (og som osse nok skal køre) eller du vil bygge en designet motor, som leverer varen når den skal, og længe ? At spørge som du gør er jo svarende til at jeg siger goda´mand økseskaft.
- Krav og ønsker på bordet, sammen med flere data. Så kan jeg / vi svare på dit spørgsmål.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej farmer... vil lave en motor hvor det hele bare spiller sammen i en højre enhed.. har lavet et par af de så kaldte klap sammen motore før da pengene ikke rakte så langt... men nu skal det være og det må gerne koste... så indtil vidre har jeg som sagt as blok overholder alle mål, modvægtet krumtap, std. plejlstænger afvejet, lettede svinghjul, c35 knast, fullflow oliepumpe, hd ventilfjedre (105 lbs),Compu-fire DIS-IX tændings system fra empi. boldet vippetøj med std udvæksling , hd stødstænger, carburator 44 idf, og 1,5l ekstra olie i sumpen,
komp er jeg ikke helt blevet enig med mig selv endnu men havde tænkt ca 9-1 lyder den opsætning helt hen i hegnet?
ellers så kan jeg jo nå at ændre ønskesedlen endnu!

mvh thomas


Reply

You must log in to post.