er det nødvendigt med en hardyskive i transmissionen?
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
er det nødvendigt med en hardyskive i transmissionen?
Nej, men der skal være en eller anden form for fleksibel kobling.
Se evt her:
http://www.directindustry.com/cat/mechanical-transmission-actuators/flexible-couplings-L-593.html
Dem jeg ser mest i industrien er de såkaldte "Jaw Couplings"
En lille tegning:
http://www.rw-america.com/elastomer_couplings/elastomer-coupling-ek4-t.php
hvorfor? min motor og diff kommer til at sidde helt sammen i samm konstruktion og kan ikke flexe
er det ikke mest for at udligne skæve vinkler?
Hej ikke for jrg skal kloge i det. men der er vel også nogle vibrtioner der spiller ind eller er det monteret i vibrationsdæmper?
Jeg ville bruge en form for kobling/hardy skive, det er monteret i alt jeg har set i forbindelse med en el motor.
det hele er hængt op i de orginale gummi på bussen
Det tar vel også lidt unøjagtigheder. det skal være monteret 110% nøjagtigt..
Tror også det er alt for hårdt ved din stål konstrution, hvis du ikke bruger en kobling af en art. Der er vel mange kræfter der skal overføres? Det vil altid give sig et eller andet sted. Mest ønskeligt vil det så være i en kobling.
jeg har været med til og lave en del snegle og maskiner til fødvare industrien. Vi bruger også altid disse koblinger, jeg har aldrig rigtigt hørt hvorfor. Men det kunne vel tænkes at det er for at det er lettere og skille og for at fjerne viberationer.
jeg har ikke rigtig plads til en kopling desværre
hej.er der mon plads til en klokobling ,kan bruges hvis akslerne sidder lige over for hinanden og næsten støder sammen.fandt lige en så du kan se.mvh poul
http://www.technoflex.dk/default.asp?Action=Details&Item=262
tak halvseende -- jeg ringer til dem mandag og spørger dem.
Hvad endte dette egentlig med?
Bare af ren nysgerrighed.
jeg venter stadig på svare fra technoflex - de ville undersøge om en magnetkobling kunne tilpasses
så er der ingen kontakt imellem delene
You must log in to post.