Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Passer motor/karb/tænding sammen ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Parkhave Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hejsa, jeg har lige haft min boble på værksted idag for justering af tænding/CO/aut.choker m.m.
Lidt nedslående for nu skal jeg ud og købe stumper ;-)
Jeg vil allerførst gerne vide om nogen herinde kan se om det er de rigtige stumper der sidder på nu??
Motor : AR 068548
Strømfordeler : Bosch 0231 170 034 (ovenover bosch nr. står der JFU)
Karburator : Solex nr. på v.side 31-PICT 4
nr. på blikskilt 113 129 021K
nr. på flange til manifold vw 449 1

Nogen der ved om der findes et renoveringskit til denne karburator?
Eller skal jeg finde en anden ?
Jeg synes nemlig spjældaksel har slør + aut. choker kan kun dreje 1 trin (tidligere ejer havde justeret den min. 8mm forkert for at den slog til på et trin) + den lækker ved aksel på acc. pumpe.

Ledning til kondensator var der fusket med (samling) og platiner koksede.

Så jeg skal ud at handle tændrør, oliefilter/si skift ( formoder der er en pakning der skal skiftes, platiner, kondensator, luftfilter, benzinfilter m.m.

Men jeg ville jo gerne kunne bestille de rigtige stumper første gang.

-------------------------------------------
Hilsen Kenneth
Holstebro 74' Boble "Dingle"
Fun is not a straight line
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

CSP shop.de
De har hvad du skal bruge.

-------------------------------------------
(permalink) Parkhave Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Bobby - tak for link, har lige kigget. Jeg fandt et rebuild kit til karburator, men så vidt jeg kan se er det kun dyse og pakninger - ikke aksler/bøsninger ( hvis der er sådanne.
Alm sliddele tror jeg måske er ligeså billige ved kit&buggy??

-------------------------------------------
Hilsen Kenneth
Holstebro 74' Boble "Dingle"
Fun is not a straight line
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis der er slør ved akslen er bøsningerne slidt. Dem kan du ikke "bare" skifte. De skal bores ud (Forsigtigt) Derpå nye fremstilles og monteres og til sidst hones til den rigtige pasning ift akslen. - Det kan jeg evt gøre for dig. Det med chokeren er lidt svært at regne ud hvad de har lavet der. Det må ses.
Koksede tændrør behøver jo ikke være tændingens skyld alene. Men kan osse have en del med karb indstilling og valg af udst. at gøre. Men kommer der sådan en vogn her, plejer jeg at tage tyren ved hornene og skifter tændspole ud til en kraftigere model, samt udskifter platiner til et elektronisk modul sammen med et par andre småændringer. Det gør en stor forskel.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

rep.sæt fåes til små 150kr ved kit&buggy, men der er ikke noget til aksler osv. Der er lidt nye skrier, nåleventil, pakninger, fjedre og acc.pumpe. JEg vil ikke sige at det er helt umuligt at renoverer en karburator, men hvis den er så utæt og slidt som du giver utryk for, så ville jeg finde en anden- de findes stadig gode og brugte, og ellers fåes nye til 1000-1500 mener jeg.

Her er lidt data omkring din strømfordeler:

Beetle 1974, Engine - 1600 Federal Manual Trans

Distributor: VW 043-905-205, Bosch 0231 170 034
Can Use: VW 113-905-205AL, Bosch 0231 146 101
Points: 01 011
Condenser: 02 074
Rotor: 04 033
Dust Cover: 039-905-241, Bosch 1230 500 139 > 1230 500 147
Cap: 03 010
Distributor Cap Clip: 034-905-265, Bosch 1231 251 033
Parts Kit (Shims, Washers & Hardware): 059-998-211, Bosch 1237 010 007
Coil: 00 015 (Blue Coil: 00 012)
Vacuum Can: 07 059
Ignition Wires: 09 001
Spark Plug: W8AC

Timing Set At: 7.5deg BTDC @ 800-950rpm w/strobe and w/single vacuum hose disconnected and plugged, Advance/Retard Range: Vacuum: 8-12deg Adv; Centrifugal: 7-12deg @ 1600rpm, 20-25deg @ 3800rpm

Men om det passer sammen med din 1300 motor??? er du sikker på du ikk ehar et 1600 cylindersæt på??

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Parkhave Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@farmer - tændspole ser ret ny ud, ligeledes rotor og fordelerdæksel ( passer også med sælgers udsagn om skift af dæksel)
Er det mon muligt at finde en brugt karburator der er i orden til fornuftige penge ?
Havde jeg mulighed for det, købte jeg bare en ny - kan se de er på lager flere steder.

-------------------------------------------
Hilsen Kenneth
Holstebro 74' Boble "Dingle"
Fun is not a straight line
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du kan sagtens finde en god og brugt til 250-300kr. Hvis du er interesseret kan jeg godt se om jeg har noget liggende

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Parkhave Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Hendrixxx - når du spørger om 1600 cylindersæt, er det så pga. at denne karb. ikke normalt sidder på en 1300 ?
Er der nogen måde at se forskel på de 2 udvendig fra uden at adskille noget ?

Jeg kunne sagtens være interesseret i en brugt i den prisklasse eller lidt mere hvis den er komplet med aut.choker m.m. og nogenlunde plug&play. ;-)

Takker for data på tændingsanlæg, så har mekaniker lidt at gå ud fra.
Jeg overvejer dog lige farmers forslag om elektronisk tænding.

-------------------------------------------
Hilsen Kenneth
Holstebro 74' Boble "Dingle"
Fun is not a straight line
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

elektronisk tænding bliver du glad for

Hvis jeg har en karburator liggende får du den grundindstillet med choker osv. Så er den plug&play. Grundindstillet betyder at den burde køre godt og problemfrit, men bør finjusteres med tiden.

Jeg kan ikke lige komme på en måde du kan se om det er 13 eller 1600 du kører med, andet at motoren skal ud og af med et topstykke.

Har motoren nogenside kørt godt i den opsætning??

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Parkhave Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@hendrixxx - tjaa, ved næsten ikke hvad jeg skal sige. Som du måske har set/læst fik jeg den i bytte for et par uger siden, har aldrig kørt boble før, så jeg har intet referencepunkt - what so ever - Den starter og kører, men skulle tjekkes fordi den lugter af benzin ( fra karb ) og lugtede umiskendeligt som om den fik alt alt for fed blanding. Hvilket jo også blev bekræftet af mekaniker - den kørte med aktiveret choker hele tiden pga. forkert justering.

Du må meget gerne kigge efter en karburator.

-------------------------------------------
Hilsen Kenneth
Holstebro 74' Boble "Dingle"
Fun is not a straight line
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har sådan en karburator du kan købe, kan sende den til dig hvis du ikke bor i nærheden

René

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Parkhave Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Rene - tak for tilbuddet, jeg afventer lige om hendrixx har noget på lager.

-------------------------------------------
Hilsen Kenneth
Holstebro 74' Boble "Dingle"
Fun is not a straight line

Reply

You must log in to post.