Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tuning?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Brochen20 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hey hvordan finder man ud af hvad for nogen dele der passe sammen . Fordi jeg kan ikke helt forstå det med så står der CB Performance 5.6" Chevy journal H beam Super Race Rods hvad passe de sammen med?

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hva er det helt præcist du gerne vil vide? hva vil du bygge?

5.6" chevy H beam super Race rods sider der i min 2387ér som kører med en DPR 86 mm krumtap eksempelvis.. Grunden til de fås med chevy søler er blandt andet for at give lidt mere plads til det hele, så du ikke ska cleare blokken nær så meget som hvis køber stænger med vw søler..

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Endeligt ! Et teknisk spørgmål -

Plejlstangens længde i forhold til slaglængden har indflydelse på hvordan motoren opfører sig. Det hænger naturligvis også sammen med hvilken knastaksel man bruger.
Med en lille plejlsøle (lejediameter) får man som oftest mere plads på "bagsiden" som kan være nødvendigt når man skal have plads i krumtaphuset. Eller hvis plejlstængerne er meget korte så støder stempelskørterne på krumtappen når stemplet er i bund. Hvis man bare bygger i bredden, lange cylindre, lange plejlstænger, osv. så kan støtteboltene til topperne ikke nå. Stødstangsrørene kan ikke nå, osv.
Med en kort plejlstang får du større stempelhastighed fordi det pludseligt går meget stærkt halvvejs i slaglængden når plejlstangen er meget på skrå. En motor med en kort plejlstang suger hårdere, trækker godt fra bunden og er måske ikke så tilbøjelig til at tændingsbanke fordi stemplet flytter sig hurtigt. Til gengæld trykker den hårdere på stemplets sider (slitage)
En lang plejlstang giver større topeffekt.
Chevy sølen er 2" 50,8mm
Type1 og 17-1800 type4 er 55mm.
2L type4 er 50mm.
Porsche 356 er så vidt jeg husker 53mm. Den har tidligere være brugt i type1 ved tuning fordi den har en plejlstang der ikke fylder ret meget. Men idag er brugte 356 plejlstænger ikke til at betale.
En lille sølediameter giver en svagere krumtap.
Du skal selvfølgelig købe krumtap og plejlstænger der passer sammen. En krumtap med chevy søler skal selvfølgelig have plejlstænger til en chevy søle.

Der er ved at være mange her i DK der har erfaringer med at bygge store motorer. Spørg mere konkret så er der nok nogen der kan råde dig.

Jeg søgte lige på "rod ratio" her er en længere forklaring: http://www.stahlheaders.com/Lit_Rod%20Length.htm

Men det kan jo også gøres til rumteknologi. Det kan amerikanerne ihvertfald.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.