Hej
Jeg har en VW bobbel 1300 fra 69, jeg har
renoveret den 100%, ingen rust eller noget mere!
Jeg kunne godt tænke mig en dobbelt kaburator, er der nogle der har nogle gode ideer til hvilken jeg skal have, og hvem der evt kan indstille dem?
Hej
Jeg har en VW bobbel 1300 fra 69, jeg har
renoveret den 100%, ingen rust eller noget mere!
Jeg kunne godt tænke mig en dobbelt kaburator, er der nogle der har nogle gode ideer til hvilken jeg skal have, og hvem der evt kan indstille dem?
Prøv at søge på ord som enkelt kontra dobbeltport, for først at finde ud af om der om der overhovedet er noget at hente.
Tror ikke at du kan hente noget ved dobbelt karbs på en 1300 .... men lad de rigtig kloge blande sig i den :-D
Al VW-tuning skal starte med noget bedre karburator.
Men misforstå mig nu rigtigt. Større er ikke nødvendigvis eller rettere meget sjældent bedre. En dobbeltkarburator virker ikke på en VW pga. det alt for lange indsugningsrør og dermed også problemer med karburatoris, selv om sommeren. Og motorens lidt aparte tændingsrækkefølge.
Men gør som fabrikken gjorde. Sæt en karburator i hver side. Der er lavet mange sæt med to enkeltkarburatorer gennem årene. De fleste er dog lavet til 1600cc eller større.
En frisk 1600, to karburatorer og en 4i1 udstødning med topstykrenovering. Så giver den 72-75HK stadig med std.knast.
Hvordan man indstiller en eller flere karburatorer ?
På samme måde. Man gør bare det samme flere gange.
Det der som oftest sker er at når motoren så kører dårligt så giver man karburatorerne skylden. Fordi det hele bliver så svært når der er flere skruer at skrue på.
Men man kan ikke justere en brændt ventil væk, f.eks. Heller ikke på en dobbeltkarburator.
Har et nyt karburatorsæt med en enkelt karburator til hver side af motoren, det er inkl manifolde og speedertræk pris 3000 kr
Rene: er det så en der ville passe på min 1300?
Hvis Renes sæt er til enkeltportet, så passer de på din. Der er ikke én, men to enkelte karburatorer, i det sæt Rene vil sælge.
De passer til dobbelt portede topstykker, alså en 44 hk 1300 motor, eller en 1600 50 hk, måske der er lagt en nyere motor i din årg 69 så vil de passe
Kender i måske nogle der kan indstille sådan to så de passer og køre som de skal?
Ja. Det er nogen meget generelle spørgsmål du stiller. Hvad vil du vide og hvad er din baggrund/erfaring med dobbelt/flere karburatorer ?
Hvis du skal køre med den slags er du nødt til at lære at indstille dem selv.
Jeg kan godt indstille dem. Så kører du 15 km. Så skal de stilles igen. Så igen efter nogle dage og så kører de mange km. Men hvem servicerer ellers din hobbybil ?
Jeg kender murere og tømrere der kan den slags. Jeg kender også mekanikere, der ikke kan -
Hvor bor du i Verden ?
T
Jeg ved ærlig talt ikke så meget om det, men er meget interasseret i at lære alt om den. Det er en jeg kender der har lavet det hele på den, han er uddannet i sådan en + at han har lavet 2 siden da, skildt dem ad, ordnet rust osv. så det er ham der har hjulpet med det.
jeg bor ved Haarby på fyn.
Den ? Hvad for en den ?
så de to karburatore.
You must log in to post.