Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Flywheel efter en lille slankekur..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Retrobug Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Undrer hvad det giver af effekt?

M.

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Omdrejnings villighed, det vil sige hurtig speeder respons men ikke god til at kunne sej trække idet der ikke er noget til at "drive" motoren rundt

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

god til høje omdrejninger og race ;-)

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Thomas Wilken-Breinberg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvor lettet er det???

-------------------------------------------
MvH Thomas Wilken-Breinberg

Se mere omkring GPS Trackere på http://www.formelvee.dk eller 2564 1788
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Giver i hvert fald en mere urolig tomgang, og de andre ting som Lupo også nævner.
Ved normal igangsætning i 1 gear, mister du den ophobede energi svinghjulet gemmer på, det gør bilen lidt mere "følsom". Ved dragrace starter risikerer du ligefrem at den "staller", hvis ikke du har omdr. nok på motoren (hvis der vel og mærke er godt med bid i bane og dæk). Men ja, bedre speeder respons og omdrejningsvillighed.

Hav de ovennævnte ting i baghovedet næste gang i står og bestiller store tunge fælge og bagdæk......

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ska fortælle jer hvordan det føles at køre med ultra let svinghul når jeg får skruet min type 4 sammen ;-)

2345.jpg
2332.jpg

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så da næsten klar ud sidste gang jeg var forbi ;-)

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Griebel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Svinghjul til Carrera 4 cam,-læg mærke til godstykkelsen..

hpim2225 small.jpg

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det har ingen indflydelse på tomgangen. En motor der har tabt svinghjulet kører fint tomgang.

Hvad er der med godstykkelsen, Griebel. Er den tyk eller tynd eller hvad ? Selv om man er tyk kan man godt have tynd mave -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja kan sagtens gå tomgang!

Men den vil da stå mere roligt i tomgang, idet det tunge svinghjul "udjævner takterne".
Forestil dig en et cylindret motor med eller uden svinghjul, der vil svinghjulets energi hjælpe den igennem indtil den næste takt kommer. ?!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det kan jeg slet ikke forestille mig. Har du ikke et billede af det -?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tønd gos,-puds brillerne,-eller trænger de til at få taget en spån ?

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rasser er spot on i begge indlæg.

Svinghjulet dimensioneres efter hvor stor vinkelhastighedsforskel man vil tolererer for en omdrejning. Men inertien ligger jo ikke kun i svinghjulet. Hele systemet bidrager, dvs. det åbenlyse så som svinghjul/kobling, krumtap, remhjul, men også noget af plejlstængerne og stemplerne regnes med for den samlede inerti.

/Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja mit tastatur træger, så jeg må lige læse mine egne indlæg igen.
Æller- mit tastattur træjer, jæ må lie læs min ejn inlæj igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Her er endnu et type 1 svinghjul der har været på skrump! (øverste højre hjørne)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ingen billeder, men jeg kan lave et maleri til dig?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.