Er der nogen der vil være flinke at beskrive hvorledes jeg skifter baghjulslejer på en 1303 fra 1973.
Helst beskrevet punkt for punkt.
På forhånd tak.
Er der nogen der vil være flinke at beskrive hvorledes jeg skifter baghjulslejer på en 1303 fra 1973.
Helst beskrevet punkt for punkt.
På forhånd tak.
1. låsesplit af
2. møtrik af
3. trommel af - husk at løsne bakkerne inden
4. db.kardan-aksel af - mellem aksel og gearkasse
5. pakdåse på bagside af
6. låsering ud
7. de 4 bolte på forsiden af
8. det firkantede hus af
9. ankerplade af
10. aksel presses bagud
11. forreste leje af
12. bageste leje af - bagud - evt med dorn forfra
13. og så modsat når du samler igen.
jan_vw
Du glemte øl pausen Jan ;-)
/John
"pausen" ... hmmmm .... det er ental. Er ret siker på at det kræver mere end en pause :-D ....
HEJ JAN.
1000tak
Hatten af for at Jan gad at liste det. Men faren er altid at glemme noget.
Det kan være et tip at løsne trækakslens bolte medens bilen stadig kan bremse.
Husk at pakke de nye lejer med fedt, som det hedder. Det vil sige arbejde fedt ind mellem kuglerne/rullerne, før monteringen.
Fedt der evt. fyldes ind i navet bagefter, kommer aldrig ind i lejerne.
Lad være med at glemme afstandsbøsningen inde i navet. Det er jo den man spænder på når man til sidst spænder den store møtrik med 30 kgm.
Husk nye afstands/slidringe,dem der løber inde i pakdåserne de er altid angrebet af rust og slid. Hvis du bruger de gl. igen ødelægger du de nye pakdåser og der trænger vand ind i lejerne, og så er det om igen.Når du har spændt den store møtrik
med moment.skal du evt. spænde videre til nærmeste splithul.ALDRIG løsne!!!!!!!
Den nævnte ring er en snyder. For den sidder på akselen helt ind mod flangen til kardanleddet. I første omgang tror man at den er en del af akselen. Men det er en løs ring, 7-8mm. tyk.
Den kan fåes som reservedel.
Nemlig Frank.
OGSÅ 1000tak til jer Genau og Frank.
Hvor er det skønt at I alle vil hjælpe en "gammel" bankmand !!!!
Ka i nu ha en GOD JUL OG ET GODT NYTÅR.
You must log in to post.