Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Nice luft undervogn

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er IKKE lovligt, alt skal helst være bolt-on så det kan pilles af til syn... men det er jo altid godt med 8 år mellem hvert syn.

Nugiz: Kompressoren tager for lang tid at levere samme løft som flasken, bemærk lige at det er 18Lx300bar.. så det tager altså noget tid at få brugt luften på flasken. Kompressoren er jo heller ikke så hurtig til at fylde den op med 300bar (men den kan jo godt) + den er pisse irriterende at høre på. Dykkerflasken koster en 50kr og tager 5min at få fyld op - så har du til 14 dages kørsel. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) nugiz Member

ok har altid haft 2 kompressore af de store og så en stor luft tank det funger fint nok man kan jo bare lydisolere kompressorene lige som de osse gør fra fabrikkerne på personbiler;)

og nej kan ikke synes men man kan jo få lavet tuv så kan den godt bare et spørgsmål om penge;)

stodderkongen kan godt se det virker meget sejt med den dykker flaske er dog til den evige luft løsning spechialt også hvis man skal køre lange ture samt at luft undervogne aldrig blir helt tætte og så en dag kommer du ned til din dykker bil og så kan du ikke hæve den :)

men det nok smag og behag nogle er også til hydralic det dog en videnskab og en bekostelig ting og mer effektivt på hoppe biler

men ved der går mange små dele til men det ikke forsjov du kan købe komplet Airride til en f.eks audi i us for 8000 kr, så hvis du selv køber smådele her og der så blir det ikke så dyrt kan ikke se hvorfor man skal lave ny forbro?
men den kan du med garanti forklare;)

(permalink) Soeback Member

Det der airride... Jeg gir det en uge...!

(permalink) des Member

Er der nogen der er faldet over nogle gode guides/beskrivelser fra nogen der har lavet sådan et projekt her?

Nugiz: Kompressoren er jo netop til at man ikke risikerer IKKE at kunne hæve bilen.:) Men jeg syntes bare kun at der var plads til en kompressor og den røg under bagsædet - flasken lå i grisekassen.

Mht. forbroen så var der Kerscher vent. skivebremser og dropspindler på raketten hvilket det krævede 7" smallet uden tårne med beslag til pude.. ikke helt standard på en type 1. Det hele afhænger også lidt af hvilke puder og hvor meget løft/sænkning man er ude efter. Der var ingen skraben på lygte huse eller andre steder - lidt det samme med bagtøj, dæk og fælge setup skal jo også passe sammen.

Men hvis man ved hvordan det skal gøres, ved hvilke stumper der skal bruges og har evner/muligheden for at lave det selv - tja så er der helt sikkert penge at spare.

Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) nivolo Member

bruger de egentlig plc styring i usa, når de får fronten til og hoppe?

(permalink) nugiz Member

hoppe biler er generalt hydralic

stodderkongen helsikkert;)

kan du ikk maile mig noge billeder af din bobbel med luft;)

mlr@lind-birkedal.dk

(permalink) Søren Member

Det er den hvor du syntes udstødningen var forkert :-)

58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) hrbrian1 Member

man kan købe lidt her, http://www.lbn-carstyling.dk/group.asp?group=303

hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) thomas Member

jeg er ved at bygge luft på min lille bobbel jeg har fået fat i luftpuder ved noget der hedder norgren. lufttanken er en brugt pulverslukker. kompresser er en billig t hansen til 12 volt som intet fylder og meget støjsvag. slager og div muffer samlinger kommer fra det lokale scania værksted.

thomas mobil 065.jpg
thomas mobil 065.jpg
thomas mobil 067.jpg
thomas mobil 066.jpg

40584304 6100 haderslev
(permalink) nugiz Member

LBN sælger netop dele fra airbagit / chassitech

søren ok :) men syntes den potte sider forkert og grimt:) men smags sag

(permalink) RAFE Member

Ham her har lavet en rigtig fed cab med luftundervogn. Der er nogle ret gode billeder af, hvad han har gjort:

http://picasaweb.google.com/princerobert/1965Vert#

rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) des Member

Den er sku pænt sprød :P

Bemærk lige at den sjovt nok har en phatboy på..

(permalink) Alexander K Member

Jeg regner med at jeg skal prøve det her: http://www.kaefer-airride.de/shop/category_2/Komplettset.html?shop_param=cid%3D%26

Synes det med luftpuder og beslag osv. ødelægger alt for meget

(permalink) nugiz Member

alexander kan jeg sku godt forstå det ser sku smart nok ud det der ;) nem monterng og en bobbel blir jo aldrig komfortabel:D så om det puder eller sick (eller hvad de der rør heder på airride sprog:D)

det der kit tager jeg sku også til bobbel det da helt sikkert ;)

men folk med vold smallet forbroer kan el ikke bruge det pga dæmper monterings delen tit blir skrottet syntes jeg og have set;)

(permalink) des Member

Kay det ser sku også okay ud, tror det er det samme de køre med her

http://www.youtube.com/watch?v=ePTPHhrcMBQ

Men lad os da endelig høre hvis der er nogen der får sådan et system hjem

(permalink) Dani8600 Member

Det er vel egentlig bare high jackers, som på amerikaner biler!

Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com

En klassiker... Angora modellen er meget inspireret af den her:
http://www.youtube.com/watch?v=s4321pKWyLs

Reply

You must log in to post.