Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  gearudveksling

Tags:
No tags yet.

(permalink) chrny Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Når man ser på en beregnet udveksling i en gearkasse, er det så jo højere udvekslingstal desto længere eller kortere gear ?

-------------------------------------------
chrny14@gmail.com
28431572
Herning
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du skal se tallet som et udtryk for hvor mange gange din motor skal dreje rundt for at dit hjul er roteret en omgang (hvis du mener slutudvekslingen, altså både gennem gearet og bagtøjet)

Så jo lavere tallet er, jo hurtigere kører din bil ved et givent omdr. tal.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Dvs. en gearkasse med 3.88 bagtøj og et 4. gear med 0.93 .... 3.88x0.93=3.6 i slutudveksling

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jakob p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

csp har en god forklaring syntes jeg. gå ind på http://www.csp-shop.com derefter under "technic" foroven og derefter "Trans Tech"

-------------------------------------------
66´bug

Reply

You must log in to post.