sad og tænkte på at jeg skulle har mig sådan et sæt, men hvordan mont den ekstra oliekøler?, eller er der en anden adapter der skal til?
så man får to udtag på den plade på oliepumpe
sad og tænkte på at jeg skulle har mig sådan et sæt, men hvordan mont den ekstra oliekøler?, eller er der en anden adapter der skal til?
så man får to udtag på den plade på oliepumpe
du skal bare ha´ en slange mere, og så sætter du den extern oliekøler "mellem" filter og motor, (den ene slange fra olie filteret over i en olie køler, og så over i motoren igen) om olie køler skal side før eller efter filter ved jeg dog ikke noget om...
Nyboe
Jeg syntes personligt det giver flere problemer end fordele. Utætheder, sprængte filtre og slanger. Mistet olietryk pga. svingende kvalitet på filtre.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor længe og hvor mange km en std. motor kører UDEN problemer UDEN oliefilter. Og når man skiller dem ad er det eneste der ikke er slidt, -lejerne.
Køleren skal sættes ind i serie med filtret. Sæt køleren efter filtret.
hvis man nu ikke vælger full flow, men bare skal ha udtag til oliekøler, ville det vel vare fint med sådan en her.
Nej den er jo beregnet til at sætte på en oliefilter-konsol.
frank mener du at bare en extra køler er det ok og man sagtens lade vær med at bruge extern filter (har lige haft problem med min motor da den var kold og sprang begge filter både et fram hp1 og så en bosch)
ps synes også der er rigtige mange fejl muligheder med extern filter osv...
mvh thomas
Ja byg køleren på med en adaptor på den originale plads. Hold øje med om køleren bliver varm. Som et tegn på at det virker. Ellers sæt en lidt strammere fjeder i den bageste reduktionsventil.
Dækslet med indbygget reduktionsventil er også en måde at få det til at virke på.
har du ikke et billede over tilslutning,
nå, har fået svar ved how to hot rod.
Og læs afsnittet om oliepumper i den bog også. Det er bare pokkers at man ikke kan købe originale pumper mere.
You must log in to post.