Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mest komfortable måde at sænke sin Bay?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvad er den mest komfortable måde at sænke sin bus på??

Tænker min skal være godt lav! Men samtidig skal den bruges til at kunne tulre på motorvejen uden at blive træt af det og skal kunne komme over bump osv.

hvordan kører en luftundervogn? Hoppende? eller er det faktisk noget der virker??? I så fald hvad skal man så vælge?? Bags eller dem der ligner dæmpere bare med luft??

Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

køb et sæt droppede bayspindler , gi den et par takker i bag, og lad resten være org , så bliver den lav og beholder sin komfort...

luft er for bøsser og virker alt for tit ikke ret stabilt, det er ikke de mange penge værd som det koster... det er spindlerne til gengæld...

hvilken undervogn du bør vælge afhænger 110% af dit fælg og dækvalg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du laver luftundervogn, så sørg for at lav det med en luftbælg pr. hjul. Den der hurtige løsning med en bælg på forenden, og så en stiv "fjeder" igennem hele forbroen fra den ene spindel til den anden... det er pissefarligt og komfort er der absolut intet af. Men den kan køre på 3 hjul... og gør det, uanset om du vil eller ej.

Men hælder også mere til Bornholmers løsning.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Var Bestemt også planen Rasser... Det andet der lyder godt nok uhyggeligt (!)

Hmm Det var da den absolut nemmeste løsning i kom med :) Det er jo ligefør det også går i syns hallen...

Hvad så når jeg fylder 6 mennesker i bilen og bagage til en uges ferie?? Så glider den afsted på gummistoppene og bliver frygtelig at køre i ??

Luftundervognen kunne man så lige selv regulere i højden jo.. Smart, men gider ikke en kæmpe ombygning hvis det så bliver en værre "sejle/hoppe" maskine og alt komfort forsvinder...

Er der nogen der har fået det til at virke optimalt herhjemme??

Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

rolig nu hummel - skær gummistoppene af , det gør man næsten altid alligevel, eller flytter dem lidt , fungerer fint , skal du ha den skam lav og samtidig vil ha muligheden for at læsse den skal du ha en så ekstrem luftundervogn der kræver så radikale ændringer at det under ingen omstændigheder er lovligt - og ja stadig sikkerhedsmæssigt alt for usikkert, du spurgte og fik det bedste svar , vil du noget andet end de du bliver rådet til , så gør det da , vi tørrer bare ikke dine æjne bagefter haha ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har måske løsningen til jer, både Bay og split lowridere i løbet af 2-3 måneder.
Jeg har pr for 2 dage siden, kontaktet et større støddæmperfirma om at lave air assist dæmpere til både bobler, type 3ére og busser, netop med det formål for øje, at bilerne godt må være lidt lavere end std, men stadig skulle kunne bære fuld vægt uden at de står på asfalten når de er læsset. Og som så i sidste ende osse vil forbedre køreegenskaberne væsentligt, da sporingen vil forblive tættere på normal.

Men ting tar tid. Så det bliver som nævnt ikke lige imorgen vi er færdige.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Mest komfortable måde at sænke sin Bay på, er den jeg har valgt. Jeg fik lavet en justerbar forbro (angora). Den ligger stadig på hylden, og bussen står i fuld højde. Den kører tilgengæld fint, uanset hvor ringe vejen er...

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

haha rene , så er den jo kun sænket i din fantasi , men jo den er jo også ret go haha , nej godt ord igen , det skal nok lykkes en dag lige pludselig ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den bliver da lidt lavere når jeg hopper ind..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572

Reply

You must log in to post.