Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Søger en ny standart knast

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En der har sådan en?

engle w110 eller noget magen til kan også gå :)
til 1300-1600 motor

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu blander jeg mig i noget der ikke kommer mig ved. Men en W110 kan overhovedet ikke erstatte en std.knast. Den kræver mindst to karburatorer, kraftigere ventilfjedre, stålstødstænger osv,osv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jah! det var en voldsom std knast :-)
Std.
CB 2280
CB 2232,
er knaster som uden problemer kan køre med std ventilfjedre etc. Dog kan jeg godt li´at shimse dem 1 - 1,5 mm op for at få de 5-6 lbs mere spænding på.
(De er alle på lager.)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Farmer hvilken en af de to vil du anbefalde? til en 1600 med 041 toppe go3, 40mm kadron 009 fordeler men ellers standart?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

2280éren tror jeg. Men du skal give den noget kompression 041 toppe på en std motor SÆNKER jo kompressionen. Den skal ha 8,3-1
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak for svaret farmer tror bare jeg holder mig til en std. knast så det bliver alt for bølvlet at skulle ha fræst af cylinderne.

mht. go3 toppe ville der være nogen idé i at få lavet udstødningsventilen større? nu når indsugningsventilen er?

(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har standard på lager.
http://www.vw-boble.dk/p/knastaksel-204/

Jan_vw

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Udstødningsventilen ER større! den har jo 39/35 mm ventiler. Men hvis du vil køre helt std har du jo valgt de forkerte toppe (!) Så havde et sæt nulrede std toppe været en meget bedre løsning. En anden ting er, at når du har større udst. ventil, så burde du jo egentlig have en større udstødning på osse, for at få den rigtige dimension. Og så går det jo lidt galt på en std motor, for så kommer du til at tabe moment
Men hæv nu den kompression. Ellers blir det jo bare en doven hund af en motor.

Som en af mine gamle venner sagde engang hvor lavkomprimerede "Berg" motorer kontra de fleste andres blev diskuteret : "what fun is there with a 2 liter 80 hp engine?"
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Frank! W110 virker fint med en karburator og std. stødstænger.
På en Formel Vee er det den eneste man må bruge og 1-karburator max 30mm.
Ligeså std. stødstænger,dog må vi stramme fjedrene, der skal virkelig
trylles med resten af motoren, men så har jeg også 78 HK.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jaah, men tomgangen kommer jo til at ligge lidt højt for en gademotor ;-)
Grunden til at i ikke har problemer med stødstængerne er nok primært at i netop "kun" bruger std fjedre der er shimset op. Jeg må sige, at jeg er overrasket over hvor langt i kan trække den op i omdr. Jeg vil osse tro at løfteren rent faktisk flyder, men så længe den laver kræfter, så op i mørket med det. Detjo ræs :-)
På en gademotor går det bare ikke i længden. Bare det at man bruger et bedre fødesystem gør at motoren faktisk kan accellerere hurtigere end ventilaggregatet kan følge med til, resulterende i, at løfteren "hopper" på knasten. Det sker der ikke noget ved de første gange. Meen længere tids praktisering af det vil resultere i ødelagte løftere.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja man lære jo hele tiden :)

Har et tarmslyng 35 mm & jrør samt en phat boy er det godt nok?
Hvad tager du for at fræse cylinderen ned så?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, det skal nok gå.
Kr. 675.- incls. udmåling af kammer for korrekt volumen.

Ellers ring 20888030, eller skriv på alstrup@post.opasia.dk
Så finder vi en løsning der dur til dig.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.