En der har sådan en?
engle w110 eller noget magen til kan også gå :)
til 1300-1600 motor
En der har sådan en?
engle w110 eller noget magen til kan også gå :)
til 1300-1600 motor
Nu blander jeg mig i noget der ikke kommer mig ved. Men en W110 kan overhovedet ikke erstatte en std.knast. Den kræver mindst to karburatorer, kraftigere ventilfjedre, stålstødstænger osv,osv.
Jah! det var en voldsom std knast :-)
Std.
CB 2280
CB 2232,
er knaster som uden problemer kan køre med std ventilfjedre etc. Dog kan jeg godt li´at shimse dem 1 - 1,5 mm op for at få de 5-6 lbs mere spænding på.
(De er alle på lager.)
T
Farmer hvilken en af de to vil du anbefalde? til en 1600 med 041 toppe go3, 40mm kadron 009 fordeler men ellers standart?
2280éren tror jeg. Men du skal give den noget kompression 041 toppe på en std motor SÆNKER jo kompressionen. Den skal ha 8,3-1
T
Tak for svaret farmer tror bare jeg holder mig til en std. knast så det bliver alt for bølvlet at skulle ha fræst af cylinderne.
mht. go3 toppe ville der være nogen idé i at få lavet udstødningsventilen større? nu når indsugningsventilen er?
Har standard på lager.
http://www.vw-boble.dk/p/knastaksel-204/
Jan_vw
Udstødningsventilen ER større! den har jo 39/35 mm ventiler. Men hvis du vil køre helt std har du jo valgt de forkerte toppe (!) Så havde et sæt nulrede std toppe været en meget bedre løsning. En anden ting er, at når du har større udst. ventil, så burde du jo egentlig have en større udstødning på osse, for at få den rigtige dimension. Og så går det jo lidt galt på en std motor, for så kommer du til at tabe moment
Men hæv nu den kompression. Ellers blir det jo bare en doven hund af en motor.
Som en af mine gamle venner sagde engang hvor lavkomprimerede "Berg" motorer kontra de fleste andres blev diskuteret : "what fun is there with a 2 liter 80 hp engine?"
T
Frank! W110 virker fint med en karburator og std. stødstænger.
På en Formel Vee er det den eneste man må bruge og 1-karburator max 30mm.
Ligeså std. stødstænger,dog må vi stramme fjedrene, der skal virkelig
trylles med resten af motoren, men så har jeg også 78 HK.
Jaah, men tomgangen kommer jo til at ligge lidt højt for en gademotor ;-)
Grunden til at i ikke har problemer med stødstængerne er nok primært at i netop "kun" bruger std fjedre der er shimset op. Jeg må sige, at jeg er overrasket over hvor langt i kan trække den op i omdr. Jeg vil osse tro at løfteren rent faktisk flyder, men så længe den laver kræfter, så op i mørket med det. Detjo ræs :-)
På en gademotor går det bare ikke i længden. Bare det at man bruger et bedre fødesystem gør at motoren faktisk kan accellerere hurtigere end ventilaggregatet kan følge med til, resulterende i, at løfteren "hopper" på knasten. Det sker der ikke noget ved de første gange. Meen længere tids praktisering af det vil resultere i ødelagte løftere.
Ja man lære jo hele tiden :)
Har et tarmslyng 35 mm & jrør samt en phat boy er det godt nok?
Hvad tager du for at fræse cylinderen ned så?
Ja, det skal nok gå.
Kr. 675.- incls. udmåling af kammer for korrekt volumen.
Ellers ring 20888030, eller skriv på alstrup@post.opasia.dk
Så finder vi en løsning der dur til dig.
T
You must log in to post.