Der er sikkert en masse jeg glemmer, men nu tager jeg de væsentlige ting.
Jeg købte bussen af Henrik Scharling, han skulle lave "lidt" pladearbejde for den tidligere ejer, der var "imigreret" fra Sverige til Danmark, og ville have sin bus med sig.
"desværre" for den tidligere ejer, var der for meget arbejde i den til at han ville investere i det, og besluttede sig for at få Henrik til at sælge den istedet, og jeg blev så den næste ejer.
Bussen er (sjovt nok) stadig Svensk, og jeg fik ikke de væsentlige papirer med på den, men jeg har tilgengæld snakket med SKAT inden jeg gik igang med projektet for at sikre mig at den kunne indregistreres i Danmark UDEN de 2 dele af den svenske registrerings attest.
Det er der ingen problemer i, man søger om lov til indregistrering hos skat og kører til syn med den godkendelse man får fra dem, og får sin danske registreringsattest.
Men den skal synes max 1 år efter man har modtaget godkendelsen fra skat, derfor har jeg ikke søgt endnu!
Liste:
Bay bus model "cross over" 1972 ( eneste år med det udseende, hvilket gør at jeg faldt for den )
Jeg har alle ting til bussen der er afmonteret, bussen er næsten totalt skraldet pånær ledningsnet og et par andre småting.
Af dele jeg med tiden har "skrabet" sammen til projektet kan nævnes:
Ny justerbar forbro lavet af SP-Rasmussen fra Angora-teamet Aalborg.
Nyrenoveret styrhus
Nye justerbare fjederplader lavet af Dennis Roll på vwnettet ( til sænkning af bagende )
ALLE pladedele til at svejse bussen færdig både originale og uorginale
2.0L 100hk Porche 914 motor (pandekage) med indsprøjtning, det er eftersigende den bedste motor man overhovedet kan lægge i et rugbrød. Det er ikke mig selv der har bygget den, jeg har købt den færdig, jeg har ikke styr på alt det tekniske, men kan fortælle at den er blevet splittet ad og hovedrenoveret. Alle skruer/beslag etc er blevet elforzinket og alle skjolde er pulverlakeret. ( de passer dog ikke ned i bussen, men jeg har skjolde fra den gamle motor som følger med )
Til motoren medfølger helt nye varmekasser og tarmslyngsudst.
Det er en MEGET fin maskine, som jeg oprindeligt selv gav 25.000kr for.
Derudover har jeg skraldet en 68´er early deluxe som jeg har taget de gode ting fra liste er som følger:
Stålskydetag medfølgende helt nyt wiretræk, jeg har boret selve kassetten ud som taget kører i, men det er et stort arbejde at sætte i.
Deluxe trim krom-lister til at sætte hele vejen rundt om bussen.
Speedometer med omdr. tæller.
Alle døre og klapper, kabine og en ekstra gearkasse ( mener det er en normal 3 ribbet )
Hængertræk
Billeder er der kun dem jeg har i min projekttråd, og ved ikke om der er behov for flere?
Bussen er lavablæst og grundet de værste steder, men ikke under "bugen".
Den holder i nærheden af Hillerød og du er selvfølgelig velkommen til at komme og se den.
Prisen er 40.000kr
Mvh
Jens
20240905
Projekttråd : http://vwnettet.dk/topic/132538
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905