jeg har lige fundet en blok på genbrugen med nr t0610608. og det ser ikke ud til den har kørt ret meget..dejlig
jeg har lige fundet en blok på genbrugen med nr t0610608. og det ser ikke ud til den har kørt ret meget..dejlig
T = 1600. Årg. 1965-1973
Fra en Type 3.
er det en bederer blok ind en ar-ad blok ?
hvis den er med 2 reduktions ventiler har den også store olie kanaler og så er den rigtig god :-)
Blokken er den samme, som såden.
Dog er der en tendens til at type3-blokke ikke har taget så meget skade ved hovedlejerne som en type1-2 motor.
Jeg har dog ikke nær så mange motorer på samvittigheden som Hr. Andersen foroven, men jeg synes også at Type 3 motorerne som oftest er friskere. Måske det hænger sammen med bedre vægtbalance i krumtappen, i kraft af det store blæserhjul og remhjul bagerst?
Bortset fra det, så er der lige et par ting der skal laves om hvis den skal bruges i Type 1-2. Oliepindshul skal etableres. Der skal blændes af der hvor Type 3'eren har sin oliepåfyldning/oliepind. Olietrykskontakt skal have et sted at sidde. Man kan bruge Type 3 oliekøler med kontakten i, hvis man laver en udskæring i blæserhuset.
Jeg tror mere på at kølesystemet er bedre på type3. Men nok især dem der købte type3 var ældre, de blev ikke kørt så hårdt. Det var en dyr bil i sin tid og så rustede de væk før motorerne tog skade.
En type2 motor var jo tit brugt op allerede ved 70.000 km.
hvis du ikke skal bruge motoren alligevel, kunne jeg godt være intrasseret, da jeg går med tanker om ny motor i min typ3. send evt en sms med pris til 28937238
MVH Martin schultz
You must log in to post.