Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvilken type blok er det...

Tags:
No tags yet.

(permalink) kallesøe Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har lige fundet en blok på genbrugen med nr t0610608. og det ser ikke ud til den har kørt ret meget..dejlig

(permalink) Leo C Member
Skrev for 13 years siden | | | |

T = 1600. Årg. 1965-1973

(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fra en Type 3.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) kallesøe Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er det en bederer blok ind en ar-ad blok ?

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvis den er med 2 reduktions ventiler har den også store olie kanaler og så er den rigtig god :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Blokken er den samme, som såden.
Dog er der en tendens til at type3-blokke ikke har taget så meget skade ved hovedlejerne som en type1-2 motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har dog ikke nær så mange motorer på samvittigheden som Hr. Andersen foroven, men jeg synes også at Type 3 motorerne som oftest er friskere. Måske det hænger sammen med bedre vægtbalance i krumtappen, i kraft af det store blæserhjul og remhjul bagerst?

Bortset fra det, så er der lige et par ting der skal laves om hvis den skal bruges i Type 1-2. Oliepindshul skal etableres. Der skal blændes af der hvor Type 3'eren har sin oliepåfyldning/oliepind. Olietrykskontakt skal have et sted at sidde. Man kan bruge Type 3 oliekøler med kontakten i, hvis man laver en udskæring i blæserhuset.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg tror mere på at kølesystemet er bedre på type3. Men nok især dem der købte type3 var ældre, de blev ikke kørt så hårdt. Det var en dyr bil i sin tid og så rustede de væk før motorerne tog skade.
En type2 motor var jo tit brugt op allerede ved 70.000 km.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) schultze Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvis du ikke skal bruge motoren alligevel, kunne jeg godt være intrasseret, da jeg går med tanker om ny motor i min typ3. send evt en sms med pris til 28937238

MVH Martin schultz

-------------------------------------------
vw type årg 62 og 70, vw typ 3 notchback årg 63, vw t1 tanzania bus årg 62
Tlf. 28937238

Reply

You must log in to post.