Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvilken type blok er det...

Tags:
No tags yet.

(permalink) kallesøe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har lige fundet en blok på genbrugen med nr t0610608. og det ser ikke ud til den har kørt ret meget..dejlig

(permalink) Leo C Member
Skrev for 14 years siden | | | |

T = 1600. Årg. 1965-1973

(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fra en Type 3.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) kallesøe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

er det en bederer blok ind en ar-ad blok ?

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvis den er med 2 reduktions ventiler har den også store olie kanaler og så er den rigtig god :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Blokken er den samme, som såden.
Dog er der en tendens til at type3-blokke ikke har taget så meget skade ved hovedlejerne som en type1-2 motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har dog ikke nær så mange motorer på samvittigheden som Hr. Andersen foroven, men jeg synes også at Type 3 motorerne som oftest er friskere. Måske det hænger sammen med bedre vægtbalance i krumtappen, i kraft af det store blæserhjul og remhjul bagerst?

Bortset fra det, så er der lige et par ting der skal laves om hvis den skal bruges i Type 1-2. Oliepindshul skal etableres. Der skal blændes af der hvor Type 3'eren har sin oliepåfyldning/oliepind. Olietrykskontakt skal have et sted at sidde. Man kan bruge Type 3 oliekøler med kontakten i, hvis man laver en udskæring i blæserhuset.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg tror mere på at kølesystemet er bedre på type3. Men nok især dem der købte type3 var ældre, de blev ikke kørt så hårdt. Det var en dyr bil i sin tid og så rustede de væk før motorerne tog skade.
En type2 motor var jo tit brugt op allerede ved 70.000 km.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) schultze Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvis du ikke skal bruge motoren alligevel, kunne jeg godt være intrasseret, da jeg går med tanker om ny motor i min typ3. send evt en sms med pris til 28937238

MVH Martin schultz

-------------------------------------------
vw type årg 62 og 70, vw typ 3 notchback årg 63, vw t1 tanzania bus årg 62
Tlf. 28937238

Reply

You must log in to post.