Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW T2, 1979, 2.0, type 4 motor, skift til elektrisk benzinpumpe!!

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg står nu med en Facet pumpe, sikkerhedsrelæet, filter, slange samt en blændplade til hullet ved den gamle mekaniske pumpe.
Jeg er bare kommet rigtig meget i tvivl efter at have googlet jorden rundt!.
Skal trykstangen og stangmanchetten blive i og blændpladen monteres over ala den gamle pumpe?.
Der skrives meget om at type4 motoren ikke kan opnå tilstrækkelig olietryk uden trykstangen. Hvis det er tilfældet hvor meget skal trykstangen så afkortes med eller rettere hvor lang skal den være for ikke at banke blændpladen i stykker?.
Håber nogen kan hjælpe med gode erfaringer?

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej.
Du er på rette spor :-) Det glæder mit hjerte, at der er nogen der faktisk ser sig for inden de flyver ud idet.
MEN, kort stangen op. 30 mm. er tilstrækkeligt. Bank den så flad i den ene ende, således at den ikke kan "nå igennem" og komme ned og træde på knastakselen. Gør den det, vil den kunne stå og bounce på knasten. Det har ingen af delene godt a´. Ellers er det bare frem efter næsen du !
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak for hjælpen!!

Den afdækningsplade jeg har købt er lavet med gevind i center hullet udvendigt som muliggør en fastgørelse af stødstangen hvis jeg skærer gevind i enden eller eventuelt napper et stykke gevindstål med samme diameter og skærer af i samme længe (139.5 mm - 30 mm + lidt til gevind).
Tror du det vil fungere?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Øhh, sådan en har jeg aldrig set til type 4. er du sikker på det ikke er til en type 1 ? Der findes en med gevind. Men ellers skulle det nok kunne virke.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ikke fordi jeg kender noget til dette . men hvis du bruger en gevindstang må olien da løbe langs gevindet ind i motoren .men hvad med en lang boldt i samme diameter uden boldthoved også spænde kontra med en møtrik .husk locktite.det er kun et foreslag.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er det ikke bare at sætte blændpladen på, uden trykstangen ? Der er da ikke olietryk på stødstangen ?
Problemet med olietrykket er vist først noget der opstår når man borer kanalerne ud for at sætte skruepropper i ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Takker.
Ok, jeg har godt nok ikke checket om pladen passer endnu men den ser sådan ud.
Må komme an på en prøve.

http://www.thesamba.com er der en masse treads for erfaringer omkring olietryk problemer på Type 4 motorer med skift til en elektrisk pumpe.

Her er et par stykker:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=160512&postdays=0&postorder=asc&start=0

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=344881&highlight=fuel+pump+pushrod

Men hvorfor fanden har de også stoppet produktionen af kits til de mekaniske pumper til type 4 !!!!!

ce45e7wbwkkgrhqzgwe06jerskkbntyq1u6nq0_12.jpg

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Længe før internettet blev opfundet lavede vi da bare en plade. Jeg har lige haft boret propper ud på en AN-blok og for eksperimentets skyld drevet stødstangens bøsning ud. Der er ingen smørehul i den.

Hvorfor de er stoppet ? Fordi der ikke var nogen der købte dem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har lige ringet til en ældre rotte end mig. Der er ingen tryk på den stang. På med en plade.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu ville jeg ikke ligge mig ud med fagkundskaben...

Men har aldrig haft problemer med olietryk på min gamle type 4 uden stang men med plade.

Oliekanaler var ikke boret ud.

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak til Jer alle!

Har netop været ude og splitte tingene ad - benzin smager iøvrigt ikke ret godt ;-).
Der var benzin i bunden af pumpen så der er vist ingen vej tilbage.
Jeg dropper stangen og smækker pladen på og ser hvad der sker.

Der er så vidt jeg ved ikke pillet med min motor men skulle jeg ryge i problemer må der en afkortet stang i.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500

Reply

You must log in to post.