Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tændrør?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej

har et spørgsmål jeg et 1600 motor projekt med toppe af typen med lang tændrørsgevind de har nogle bosch w8cc tændrør i men de kokser til og bliver sorte. Jeg har ledt efter nogle med varmeværdi på 6-7 men kan ikke finde med langt gevind og det skal være af mærket bosch eller ngk. Så at thansen har ngk bp7es kan jeg bruge dem?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis de kokser til pga. forkert glødetal skal du have nogen varmere tændrør. Er 6-7 ikke koldere end 8 ?
Jeg tror nu ikke de kokser til pga. glødetallet.
Du kan ikke bruge tændrørsfarven til ret meget. Med mindre du kører ca. en halv time på motorvej. Ruller ind på en rasteplads UDEN at køre tomgang. Tager et rør op og kigger.
Hvad skulle grunden være til at de kokser til ?
Kører motoren dårligt ?
Bruger den ekstremt meget olie ?
Osv.osv. ?

Før jeg fik noget erfaring havde jeg også en motor med tre sorte tændrør og et der var rent. Dengang fik jeg hjælp af en mere erfaren lærekammerat. Han var mere interesseret i det rene tændrør. For det var den cyl. den ikke kørte på.
Han satte et gammelt tændrør i fra rodekassen. Bilen havde nær taget magten fra mig da jeg kom ud at køre igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Motoren er ikke færdig endnu er igang med at bygge men har erfaret at da jeg kørte med w8cc på en anden 1600 blev de helt sådan tørre sorte ikke våd. satte derefter nogle denso i med et lavere glødetal eller højre kan ikke helt huske men de blev fint nøddebrun, men hælder dog mest til ngk eller bosch ved godt du er til denso :)
Motoren køre fint både med bosch og med denso ingen forskel, intet olieforbrug.

Men er der noget problem i at køre med de ngk bp7es tænkte på at de måske ikke er designet til en gammel vw. (ved det ikke)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rolig nu!
Kuldetallet er jo afgørende for mere end en ting. Hvis din motor er halvhårdt pumpet og har et højt dynamisk kompressionstryk, så er NGK7ére garanteret fine til formålet. De samme tændrør i en std eller tæt på vil være et dårligt valg, fordi gnisten er alt for kold (Kernen er for godt isoleret så at sige)
Std tøffetøffe motorer kører bedst på NGK BP5H(E)S eller Denso W16F(E)PU. Bosch tændrør er fine, hvis de ellers kunne sanse at levere det vi bestiller.
Motorer med lidt godav i bør have BP6H(E)S, eller tilsvarende. Bosch platinum og hvad de ellers hedder de nye fancy tændrør har ikke noget at gøre i en gammel VW, eller Porsche for den sags skyld.
(NGK er lagervare her.)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har købt nogle bp6es istedet for 7 jeg takker for svarende..


Reply

You must log in to post.