Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvad ville vare et godt køb af motor vis man ville have fler heste

Tags:
No tags yet.

(permalink) ulrik henning Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har ikke så meget forstand på motor men ville godt have nåde støre motor til min type 1,
hvad skal man kigge efter af motor,
ville godt have om krang 100 heste ca.
og skulle kune holle i lang tid

-------------------------------------------
tlf 31612724
uhtb@live.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En Subaru motor.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) RAFE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu er jeg ikke specialist på området, men jeg har selv stillet det same spm tidligere og der er mange andre, der har spurgt om det også.

Men svaret plejer at være, at man skal gå efter en type4 moter, som vidst nok som standard har omkring 80 hk (her må de mere erfarne rette mig, hvis jeg tager fejl. Men fra 80 og op til 100 er der jo ikke langt, så det skulle være en smal sag at få 100, hvis man har 80 i forvejen.

De motortunere der gerne vil have 200+ hk, bruger også som regel en type4 motor. Så man er godt dækket ind med sådan en.

Til gengæld koster de vidst som regel over 20k brugt.

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) RAFE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der var du hurtigere end mig John :-)

Men er det ikke noget med, at Subaru motorer ikke fås som luftkølede?

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej
Type 4 er vejen frem, her er lige den du mangler:
http://vwnettet.dk/topic/170478

Men husk denne regel som jeg har lært:
1. Hurtigt
2. Billig
3. Pålidelig

Du kan kun vælge 2 stk og du har nærmest valgt 1 og 3 så kan du selv regne ud på prisen.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) ulrik henning Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej john. nu var det ikke lige en subaru jeg ville bruge, men kan godt forstå hvad du minder. får mange heste for prisen,

hej rafe, hade også sel tæng lidt på en type 4 motor men skal der ikke lave en del om for man kan bruge sådan en.

hej jesper, hvor meget mangler der på den type 4 motor som du har før man kan pute den i bilen og hvad ville det koste mer cirka at gore den helt klag vis man må spøre ?

-------------------------------------------
tlf 31612724
uhtb@live.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

100 hk kan sagtens laves så det kan holde, osse på en type 1 motor. Men en type 4 ER stærk.
Jespers 1700 er nok lidt aggressiv, men hestene skal nok være der.

Du kan evt. sende mig en mail på alstrup@post.opasia.dk Jeg har måske noget der kunne være interessant for dig.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Type 4 koster kassen længere er den ikke.
Tja til dne pris mangler der blæsehus, generator, udstødning og karboratorer.
læg 5000-10.000 dk kr oveni men du har altså over masse km i sådan en motor måske op til 150.000 km uden problemer.

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493

Reply

You must log in to post.