Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken Dysser og venturi i 1776 ccm

Tags:
No tags yet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Da jeg snart er ved at være klar med mit vinterprojekt ,ville jeg lige høre herinde om jeres erfaringer med dysser og venturi i en 1776 kan jo lige så godt klargøre karburatorene nu . jeg har 40/35 ventiler toppene er portet poleret og åbnet i kammer .knast web 163/284 gr knast . 9:1 komp Weber 2x40 IDF/70 . hoveddysse 120 venturi 28 mm tomgang 55 . F11

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

30-32 venturier, 125-145 hoveddyser, 50 tomgang. Men min erfaring vil sige: Kom nu ud at køre og se så hvad motoren beder om i et rullefelt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det er også min overbevisning , men hvis konklusionen er at venturierne er for små kunne jeg jo lige så godt få dem fikset ,og få købt nogen lidt størrer dysser så der er noget at prøve med .kan man dreje ud af venturien ??

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det "man" godt.
Men prøv nu lige at regne på størrelsen først.
http://powerpage.dk.web26.wannafindserver.dk/tuning_teori_7karburator.aspx

Men du skal ikke gå over 36 på en 40mm Weber. Du skal nok regne med max effekt ved 5200 omdr. i din beregning. Så 32 er nok tallet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej Frank mange tak for linket til den super side , nu giver det jo mening

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fin artikel. Den har jeg aldrig set før. dog vil jeg nævne, at den ER generel. Og måske nok mest henledt på DCOE folket. IRL kan en 40 mm IDF ikke li´36 mm venturier. Allerede ved 34 mm. begynder man at rende ind i diverse dysningsproblemer. Eneste undtagelse er 40 mm. IDF 68/69. de klarer snildt 34 mm. og nok osse 36 på en god dag.

I Holms tilfælde ville jeg osse gå efter 32 mm.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Skal der drejes lige igennem til den ønske dimension eller konisk ??

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du drejer "lige igennem" (som du skriver) for at opnå det ønskede mål på dia., derefter retter man runding (top) og konus (bund) til,således at "skærings-punktet" (mindste dia.)ligger nøjagtigt i samme højde som på den originale venturi....
Har rettet mange sæt,-og har også fremstillet flere nye sæt i spec. mål(CNC)....God fornøjelse :)
http://griebel.blogspot.com/2006_01_01_archive.html

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak for super svar Gribiel: , de ryger i drejebænken i morgen

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, og så lige en note. Du må faktisk godt hæve skæringspunktet på de originale venturier med 2mm. Det hjælper med til at bløde overgangen fra tomgang til fuldlast lidt op.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.