hvad gør i med de små 1-3 år når i køre ??
kan man få seler bag i som kan bruges til autostol ??
hvad gør i med de små 1-3 år når i køre ??
kan man få seler bag i som kan bruges til autostol ??
Jeg har en 64'er og jeg købte et sæt 3-punkts seler i USA .. så må de gerne køre med :-)
okay lyder super kan du huske hvor
Købte også mine i USA på eBay motors. 2 sæt 3 punkts foran og 2sæt 2 punkts til bagsædet. Min er en 1968 cabrio og der var huller til at fastgøre selerne, så det tog kun en halv time.
Hej kig her, det er ikke rulle seler men nem at justere i forhold til barnestole.
http://www.wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=ZVW20ABK
Kører med 3 unger bagi Cabriolet fra 69, 2 stk. 3 pkt. seler, samt 1 stk. 2 pkt. sele (som i et fly), og dette fungerer fint, samt er robust kvalitet. Når du ikke ønsker dem fremme, så træk dem om i "kuffet kassen" / bagved sæde.
Ellers ring til mig hvis yderlig hjælp ønskes. Mvh Kim.
Glemte at sige at de kan fås i flere farver og med Chrom spænde.
kim hvor er de fine men viper auto stolen slet ik ??
er lidt pylere med de små hvis det stod til mig kørte de i en kamp vogn bag efter
Det sikreste er jo at lade dem blive hjemme. Men omvendt sker der jo mange ulykker i hjemmet, så det er jo et svært dilemma.
Det allersikreste er nok at lade konen køre til VW-træf og så selv blive hjemme og passe på børnene.
Min knægts sæde er spændt fast til sede stel bund med en lastbil strob. Og ryggen spændt fast om rykken på sædet det ikke en sele men for mig og se bedre og er blevet stoppet uden problemer.
Nugiz: det lyder altså lidt farligt det der. Check lige hvor skrøbeligt sædestellet er på sådan en gammel vw! Stroppen skal nok holde, men chancen er der for at sædet rykker sig ud af skinnen ved uheld.
Jeg har rykket sædet ud af skinnerne, det var dog ikke iforb. med uheld, men hård acceleration fra lyskryds. Skinne og sæde er siden blevet rettet bedre op, så der er bedre støtte - men jeg ville ikke stole på det iforb. med barnestole montage. Der vælger jeg klart en sele der samtidig spænder sædet ned.
Hej svar til "Flomme". Nu ved jeg ikke lige hvilken model du kører i, men på Type 1, omme i "kuffert kassen" er der i min bil et originalt kraftigt gevind omme ved brandvæg/inderskærm, hvor den øverste del af 3 punkts selen fastgøres, og der er samtidig orig. gevind ind i midter tunnel samt i siden, klar til fastgørelse af sele, og stolen vipper ikke, men det største problem kan være de nyere "Rømer King stole", de fylder sgu efterhånden ligeså meget som forstolene, så brug et af de lidt ældre / billigere stole der ikke fylder så meget, og husk på at stolen skal modvirke at ungerne falder ud ved væltning mm., og kører vi for alvor galt i de gamle biler, ja så er det nok kun den "lave fart der kan redde en katastrofe".
har været ude og kigge og taget billeder som vist ovenfor, men er lidt i tvivl om der kan monterres 3 pkts seler bag i den. er der nogle kloge hoveder der kan gennemskue det på billederne?
det etiske i det skal jeg ikke udtale mig om - jeg har ikke selv børn - men fatter ikke i tør putte jeres dyrbareste eje i en gammel bliktønde og bevæge jer rundt i den i dagens trafik, var det mig ville jeg egentlig tage franks foreslag en lille smule seriøst...
selv med sele bliver en veteranbil fuldstændig fladmast når den ramler sammen med en nyerer mere sikker bil ..
eneste sikkerhed i en gammel vw - er en hardyskive i ratstammen - så man ikke bliver spiddet ved frontalt sammenstød - udover denne er der absolut ingen sikkerhed i gamle biler..
Men igen - - - det sker jo kun for naboen :0)
Hov hov, Ib. Husk nu at der allerede i starten af 60'erne, kom "sikkerhedsratstamme" i type 1. Så helt galt er det nu ikke :-)
Men hvor langt skal man egentlig gå for at overleve selve livet? Har selv børn, og ja det er da det dyrebareste eje (især når man tænker på driftsomkostningerne ved sådan nogle), men det er et faktum et det er forholdsvis farligt at leve. Selvfølgelig skal barnesæder monteres i korrekte sikkerhedsseler, der er forsvarligt forankret i vognen, og stolene skal anvendes efter forskrifterne - men derudover synes jeg hysteriet omkring børn generelt har taget overhånd. De må ikke få noget i hånden der ikke har været testvinder i TÆNK, de må kun fodres med økologiske grøntsager og mælk, det er dem forbudt at kravle rundt i træer - de kunne få noget så ubehageligt (og super farligt) som en splint i hånden, osv. osv... Jeg undrer mig faktisk over hvordan jeg har overlevet indtil nu, siddende "løst" på bagsædet i en PVC og asbest fyldt verden, gumlende på noget syntetisk slik der eksploderede i munden. Pyha, bliver helt angstprovokeret ved tanken.
Flomme: Det bedste råd er at fastmontere en 3-punktssele på bagsædet, helst i de originale gevind (der findes adaptere der konverterer gevindet til nutidens gængse størrelser) og så ellers finde en gokendt stol der ikke fylder for meget. Jeg bruger selv faste 3-punktsseler i min 68'er og det fungerer fint. Mor og far er naturligvis behørigt fastspændt på forsæderne, og far hér gør alt for at styre uden om forhindringerne og prøve at undgå de andre tosser i trafikken. Så kan man ikke forlange meget mere...
Det ser ud til at du ikke har loftindtræk på c-stolpen, så hvis din bil er uden skulderpunkter, kan du svejse en gevindplade fast til skulderstroppen. Der skal vistnok være min. 100 cm2 forstærkning på bagsiden, men det kan du se i detailforskrifterne.
God tur ud i trafikken. Vi ses derude - eller hinsides, hvis det nu engang er det livet vælger at byde os!
Henrik
Jeg er enig med HCN. Jeg turde bare ikke skrive det.
Der er da gevind i bagstolperne på en type1. Ellers er den meget gammel. Og gevindet er vel det samme som "idag". Er det ikke stadig 7/16 UNF ?
prøv lige at se en gl bobbel imod en golf feks.,
så er http://www.youtube.com/watch?v=YRbwTutw-Hk&feature=related det jo ikke meget anderledes
Men selvfølgelig skal de sidde forsvarligt de kære børn
Tænk når de når den alder hvor der kommer en scooter ind i billedet gyysss!!! :)
Helt galt går det da når knægten kommer slæbende hjem med en rådden bobbel lige efter han har fået kortet. :) det er vist der det farlige starter
Bornholmer puha det lyder godt nok farligt. godt der ikke nogle der smider med bomber og sulter os ;-) tro mig som far køre det inde i hovedet på mig hele tiden, da jeg også har mistet 2 brødre og far, men så finder man også ud af man skal gøre det der gør en glad. det værste der kan ske i livet er at man ikke føler man har levet det!
men har faktisk hørt du skulle havde haft denne bil her engang kan det måske passe??
HNC kan man finde noget om det du snakker om med de plader der skal på?
og super tak for svarene alle sammen
Hold afstand, kør defensivt, hold tilbage selv om en anden trafikant gør forkert og sørg for at have en rigeligt kraftig motor, i en let bil, så overhalinger kan foretages i en fart. Det har virket for mig i mange år.
Ja Frank.
Som svenskerne siger når de propper en ordentlig stor turbo ind under hjelmen på en volvo..... "Det er for at vi så kan lave "sikkerhedsoverhalinger"!"
Jo men en Volvo vejer 300-500 kg for meget. Så der skal meget mere til end blot en turbo.
ja hvis det er den sorte 67er på 69 bund du har er det min gamle bil, det bliver den dog ikke mere sikker af høhø...
det er 15 år siden den var min - så ka ikke stå inde for kvaliteten så lang tid efter ;0)
den stod dog i blå orglak da jeg havde den
tænk sig jeg tog en ok fin 67er og satte lang bagklap på , og brede pyntelister i stedet for de smalle , arrrrrggh - jeg burde ha straffet hårdt , det er blasfami
havde karrosen også været en 69er som bunden havde den været født med huller til seler i bag , men det er en 67 karosse.. havde bunde været en 67 som karossen , havde det været lovligt at køre uden seler , så i bund og grund lidt øv måde den er blandet på
ja gu er det farligt at leve uden tvivl..
når man ser den der film chras testen så vil jeg næsten mene man er bedre hjulpet uden sele så slipper man da ud af bilen gennem forruden inden man blir omfavnet af sin bil :)
holda kæft hvor er det vildt som de krøller.
sjovt det er min føste så det betyder ikke noget for mig at 69 og 67 er meget glad for den