er der nogen der kan fortælle hvad fordele og ulemper der er ved at købe sådan en forhold til en der er i starten af 70erne
altså lige ud over den ikke er vetaran endnu :)
kukkukkuk23@live.dk
er der nogen der kan fortælle hvad fordele og ulemper der er ved at købe sådan en forhold til en der er i starten af 70erne
altså lige ud over den ikke er vetaran endnu :)
rust...
ok døjer de meget da?
hvis den er synet sidste år kan det vel ikke være helt slemt?
naaarhhj sigaard - de mexicanerer ruster ligeså meget om ikke mere end de goe gamle tyske, fordel er nok hvis man finder et ekstremt godt lavkm eksemplar , som der ikke har været skruet så meget i endnu , men finder man feks en 70 i samme stand ville jeg nok foretrække den...
made in germany er nok stadig bedre end made in brazil trods alt..
men dette gælder kun et godt eksemplar med få km , er det en mange km bil der gentegne gange har været renoveret er de nok lige dårlige ;0)
og kukki hvornår lærer du at et syn IKKE er et kvalitetsstempel *LOL*
ja okay vi overvejer nemlig en til min ven som står til 15000kr
men tænker lidt hvis den var synet sidste år skal skal det ha gået helt slemt med den her hen over vinteren :)
syn er IKKE ligemed at en bil er iorden - kun at den i godkendelsesøjeblikket var lovlig - der er STOR forskel på de begreber.
ja ved jeg :) men vel ikke tit en bil til syn er gennem tæret? :)
nej men den behøver heller ikke være frisk , eller iorden repereret for den sags skyld - og jo den kan sagtens være gennemtæret nogen steder - kan slet ikke udelukkes...
jeg har lavet en how to købe guide et eller andet sted på nettet - ligger i FAQ tror jeg , at købe en brugt veteranbil er lidt anderledes end at købe en brugt bil.
nu er det så en nyerer venteran i 70erne du går efter så er det nok ikke så slemt - men slemt nok til at man kan komme til at dumme sig ret alvorligt - hvis man ikke forstår at sprøge i rutineret vw mand om lidt hjælp.
tror det er denneher : http://vwnettet.dk/topic/121969
og FAQ guiden , som nu er din allerbedste ven her på sitet :
http://vwnettet.dk/tags/faq
okay takker lurer lige :)
En bil kan godt være nysynet OG gennemtæret her og der. Der er jo stor forskel på om der er hul i rammehovedet eller i en bagskærm..
Bornholmer: mente også dem fra 80èrne ruster ad h til..
Skulle måske lige have uddybet det lidt mere.... :) sorry
Arhh, så er det heller ikke værre med de 80er bobler. det er som med de tyske, at hvis de er vedligeholdte er de fine, og tilsvarende dårlige, hvis de bare er blevet brugt.
Jeg så fornylig en 85er aubergine, der var nærmest som ny, med 85k på uret.
Men Kukki, hvad må den koste ? Har måske en 71er der kunne være interessant. bygget i German/std look. Kan købes med eller uden motor. Men 15 lange slår slet ikke til.
T
jeg solgte en brazil 84 med 32000 km på klokken som ny standsmæssigt , den fik en dansk/Tysk bund , den kørte i 2 år og var derefter så godt som angrebet alvorligt med rust alle udsatte steder , den dansk/tyske bund fejlde INTET , men karrossen var stort set ubrugelig..
men det var helt sikkert pga af manglende vedligehold, undervogsnbeskyttelse i bunden af karossen, men frem for alt den dansk vinter der tog livet af den...
selvfølge kan de da sagtens holde hvis det kører i sommerhalvåret , og bliver
rustbeskyttet efter de bedst egnede foreskrifter...
men det kan de fleste biler vel egentlig , selv en Suzuki ;0)
You must log in to post.