Mjahh, det komer jo gevaldigt meget an på både E tubes og luftdyse.
Men jeg forstår heller ikke rigtig sammensætningen, hvis målet er at skulle skifte omkr. 5000 omdr. Og jeg vil godt sætte en ½ citronmåne på, at der ikke er skiftet ventilfjedre i de toppe. Det sætter jo så en naturlig begrænsning af omdr. netop i det lag. Og hvis den ikke har fået en tube kompression får den svært ved at trække skindet af en klase bananer. Men hvorfor bruge så heftig en knast til sådan et formål (?) - Det eneste man får ud af det, er et ret smalt område, hvor motoren egentlig trækker. Karburatorerne er jo osse ALT for store til sådan et formål. 36ére havde jo været mere passende. dermed ikke sagt at de ikke kan fungere, joda, men forvent en del sværdslag før det spiller.
Hvis man vil ha´den slags motor bør man holde sig til std, CB 2280 eller måske Engle W100. Så arbejder motoren op til ca. 5000, og så kan man slippe afsted med at bruge de medfølgende fjedre i 041érne, selv om det er grænsen.
Brian, forstå kritikken som positiv, og en hjælp til at rette op på en dårlig combo før det er for sent.
Men selvfølgelig er der en vis praleværdi i at kunne sige at man kører med en "skarp" knast. - Jeg synes det er sjovere, at køre med noget der passer sammen og så lade de andre stå med rynket pande når man trækker fra dem med de skarpe knaster.
T