Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  nogen der tør gætte på opsætning er passene til en

Tags:
No tags yet.

(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

weber opsætning
1914 motor
Blok AS41 med 8 mm støttebolte
Krumtap CB 69 mm
Løftere Scat løftere
Knastaksel Engle W120 knast -294 graders knast
Topstykker 041 Go3 ( 39/35,5 mm ventiler) 49 ccm
Nikketøj 1:1,1 boltet
Strøfordeler 009

Karburator IDF 44 mm dobbelt

der side nu
hovededyse 135
tomg 50
rør F11
venture 32
og en anden jeg ikke lige ved hvad er 90 F5 (hvad er det?)

skriv os gerne hvis du ligger inden med nogen dysser,

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Start du bare og kom ud at køre og så se hvad den "beder om". Med Engle 120 og 44mm er det jo nok en motor du regner med der skal have noget gas.
90F5 er nok til koldstartsanordningen. Det kommer du ikke til at bruge.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

HeJ okay det lyder godt, men syntes bare at de 135 Lyder a Lidt men ser på det, ang choker på weber, kan jeg godt blænde dem af? (gætte,- hov)

ang Med Engle 120 og 44mm ,går jeg ikke ud fra mere end max 5000rpm

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis resten af motoren svarer til knasten og de webere så giver den ikke max effekt før på den anden side af 6000 omdrejninger. Hvis du maks vil køre 5000 omdrejninger skal du vælge en anden knast og nogle mindre karbs.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

135 er fint. Måske endda rigeligt.

Men ellers ud og kør, og få det målt efter. ALT andet er gætteri.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Mjahh, det komer jo gevaldigt meget an på både E tubes og luftdyse.

Men jeg forstår heller ikke rigtig sammensætningen, hvis målet er at skulle skifte omkr. 5000 omdr. Og jeg vil godt sætte en ½ citronmåne på, at der ikke er skiftet ventilfjedre i de toppe. Det sætter jo så en naturlig begrænsning af omdr. netop i det lag. Og hvis den ikke har fået en tube kompression får den svært ved at trække skindet af en klase bananer. Men hvorfor bruge så heftig en knast til sådan et formål (?) - Det eneste man får ud af det, er et ret smalt område, hvor motoren egentlig trækker. Karburatorerne er jo osse ALT for store til sådan et formål. 36ére havde jo været mere passende. dermed ikke sagt at de ikke kan fungere, joda, men forvent en del sværdslag før det spiller.

Hvis man vil ha´den slags motor bør man holde sig til std, CB 2280 eller måske Engle W100. Så arbejder motoren op til ca. 5000, og så kan man slippe afsted med at bruge de medfølgende fjedre i 041érne, selv om det er grænsen.

Brian, forstå kritikken som positiv, og en hjælp til at rette op på en dårlig combo før det er for sent.
Men selvfølgelig er der en vis praleværdi i at kunne sige at man kører med en "skarp" knast. - Jeg synes det er sjovere, at køre med noget der passer sammen og så lade de andre stå med rynket pande når man trækker fra dem med de skarpe knaster.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej, jeg har sku os skrivet forkert, det er en w110 der er i, hvad ændre det?

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har er alle data på motor.
1914 motor
Blok AS41 med 8 mm støttebolte
Krumtap CB 69 mm
Svinghjul 215mm Lettet 1.5 kg
Svinghjul/Krumtap er 8 stifter med 11/32 stifter.
Løftere Scat løftere
Knastaksel Engle w110
Lejere Kolbensmidt ( alle nye )
Victor Reinz pakningssæt
Cylender 94 mm Mahle
Topstykker 041 Go3 ( 39/35,5 mm ventiler) 49 ccm
Stødstænger Chrom moly
Nikketøj 1:1,1 boltet
Stramme fjedre i toppe EMPI
Topdæksler Aluminium
Strøfordeler 009
Tændrørsledninger Bosch 7 mm.
Tændspole Bosch Blue
Karburator IDF 44 mm dobbelt
Speedertræk csp
Udstødning Hjemlavet..
Oliesystem Full-flow, med ekstern køler.
1.5 liters sump.
Afballancering af krumtap/svinghjul/kobling

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har kørt med w110 i en mindre motor og den gav max effekt ved 5750 omdrejninger, I din motor vil det nok være et par hundrede omdrejninger lavere. Som Torben også skriver skal der andre fjedre til, jeg kørte med HD enkeltfjedre sammen med w110 og den træk nemt til 6000 eller mere.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej, ja jeg har os HD enkeltfjedre i, så den burde være ok! men jeg kan vel godt køre med de 44mm ikke?

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu er jeg notorisk paranoid når der står Empi på motorstumper. Er det fjedre du har købt ved siden af toppene ?

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej, ja det er

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

De er for store, 40mm ville være mere end nok. Hov jeg havde ikke set det var EMPI fjedre, dem ville jeg ikke turde køre med på en tunet motor uanset hvad.
(det er ikke for at kritisere, men kun for at hjælpe så du får den bedst mulige motor)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvorfor ikke EMPI fjedre,? de sælger vel ikke noget de ikke kan stå inde for? eller hvad

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

JO! ...det er fra den værste kinesiske skuffe desværre. Køb fx. Scat fjedre i stedet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

warp okay, så tør jeg sku ikke andet end skifte dem, men men men, de weber, holder du stadig på at det er helt umuligt? og hvad ville problemet blive? har hos et sæt 36mm og ligge hvis der er ,

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

EMPI har sendt rigtig mange produkter på markedet de senere år som er af meget tvivlsom kvalitet men til gengæld er det billigere end alt det andet så mange bliver ved med at købe det. Og så undre folk sig over hvorfor deres motor ikke giver de heste de var blevet lovet hos det amerikanske tuningsfirma hvor de købte motoren til ingen penge. :-)
Motoren kan godt køre med 44mm webere men kørbarheden og benzinøkonomien bliver dårligere og det kan være svært at køre den ind så det bliver rigtig godt. Hvis du allerede har et sæt 36mm ville jeg bruge dem i stedet. Et sæt 44mm passer til en motor med 170hk :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

okay, jeg takker mange gange warp,

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nå, der tabte jeg sku en halv citronmåne :-0 Det overlever jeg ;-)

What Warp said.
Nu ved jeg jo ikke hvor langt du er i byggeriet, men hvis det er den karakteristik du beskriver, du vil ha´, så var det måske en ide, at gå hele comboén igennem, og lave et par ændringer, så du får det du går efter.
Scat, Racemaster, Bugbpack fjedre er fine. Og i den dyre ende Oteva. Men det har du slet ikke brug for.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

den kan jeg da godt hjælpe med at spise :o), ang de weber, så har jeg lige kigget lidt på de 36mm, og ser at der sider
hovededyse 135
tomg 47
rør 80 F7
venture 32
er det ikke lige lovlig med at starte på, med de 135er?

OBS. Efter har undersøgt sagen med de ventilfjedre, så er det Scat fjedre, som kit&buggy service har solgt mig.det var mig der havede taget fejl.

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er luftdysen du kigger på

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.