Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  synkronisering af dellorto 36mm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej

så fik jeg kørt min første tur med min nye motor, og sys ski den driller mig lidt,

har justeret tænding til ca 7-8 grader og ca 32grader ved fuldadvancering.
o,40 kamvinkel
nye tændrør og nye kabler,
nye oringe i karburator, og acc dyserne giver en fin "hård" stråle.
kan ikke lige huske dysse størrelserne, men de er købt ved farmer ud fra mit setup,

men tror de skal synkroniseres, for det lyder ikek til at alle 4 spjælde suger lige meget, har prøvet og lytte med en stump benzin slange, så mit spørgsmål er:
hvordan synkronisere men nogle 36mm dellorto. har gjort alt som frank har skrevet i hans indlæg om ny opstartet motor, men der kommer han ikke ind på HVORDAN man gør, spjældene er justeret ens på "spjæld skruen" ,

kan man ikke justere spjældene individuelt på en karburator? for sys den foreste suger mere end den indereste,

mvh lars andersen

PS, har lidt travlt hvis jeg skal være klar til på lørdag i esbjerg;)

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det allerbedste ville være et vaccummeter, men med lidt snilde kan det også gøres med en slange, plejer dog at bruge et stykke vandslange, syntes man kan høre lidt tydeligere i det.. Der sidder en skrue mellem spjældene, MEN juster stille og roligt og gerne lidt ad gangen i den ene og så i den anden side, med lidt held bliver det rigtig godt (-: hvis du er usikker så marker justerskruerne, så du altid kan vende tilbage til "start" ps. Det er lidt svært

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

okay, kan du forklare hvilken skrue det er?

img_03451-999.jpg

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hmm, tror der er en ældre model end dem jeg kender, skrue nr 1 er til tomgangs co. Der plejer at sidde en skrue midt mellem spjældene, kan ikke se den på billedet..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

som jeg kan se er den nr 2 ikk?

skal jeg så "bare" skrue den ud indtil de 4 spjæld suger lige meget?

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ved det faktisk ikke med sikkerhed, kommer til at tænke på dem jeg har gjort mest i ligger ned.. Tror farmer har meget mere styr på de lodrette... Beklager

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

der er en lille forklaring her http://www.redlineweber.com/html/Tech/idf_adjustment_controls.htm

UPS det er jo dellorto du har

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Co skruen skal ikke være skruet helt ind, men 3 omgange ud, det er en dellorto's grund indstilling.

Som det aller første skal tomgangen stå ens på de 2 karburatore, det er meget vigtigt at de gør det, ellers blive alle de andre justeringer ikke til noget, og din motor vil stadig væk gå dårligt. En synchrotester/vakum ure, ville hjælpe dig her.

Når motoren så er blevet varm, skal du skrue hver co skrue ind til du kan høre at motoren begynder at gå dårligt, du skruer den så ud til motoren går fint igen, og giver den yderliger en halv omgang ud. Det gør du på alle dine co skruer.

Ellers har jeg fri på fredag,og buggyen skal have km på klokken.

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har dette fra carbtune har kun været brugt 1 gang, det er dit for 450 plus fragt
mvh Kenneth

ssl11411sc.jpg

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hansen-Danmark: Den vil jeg gerne købe hvis Lars ikke vil have den..

Mail: Hummel206@hotmail.com

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Når du bruger slangelyttemetoden er det vigtigt at du stikker slangen lige langt ned i hver karburatorhals.
Du stille suget på spjældskruen.
Hvis dine karburatorer har luftomløb skal du lukke de skruer.
Hvis den ikke suger lige meget i begge huller på samme karburator kan det være spjældakslen der er vredet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det er nemli og det jeg har læst mig til det kunne være! Men ja har lige snakket med Karsten og han ville lige kigge på det! Så må vi de om der skal 2 nye dellorto til :(
Eller måske en ny aksel!

Men skruerne nr 2 er det ikke dem jeg enten skal spænde eller løsne for at justere suget? Og så i med en vacuum måler på den studs som sidder ved siden a?


Reply

You must log in to post.