Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tændspole spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er det sådan med tændspoler at enten dur de eller også dur de ikke, eller kan de gradvis blive dårligere, og er et tegn på det at de så bliver meget varme når motoren er igang...?

-------------------------------------------
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den skal ikke blive varm, ikke noget særligt, hvis den gør har du et tændingsproblem, tror det stammer fra platiner eller kondensator, fordi den ikke bliver ordenligt "tømt", men det kan også være spolen, ikke forkert volt vel?

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nye kabler, platiner, kondensator og 12 volt.. så det er det ikke.

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kan det tænkes at den er plevet for varm pga for lidt ampere / strøm på batteri..?

-------------------------------------------
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hmm, det er jo længe imellem man makker med den slags mere, men tror ikke det er spændingen, er det kommet før du skiftede alt det ud? Justering af platiner? Billig/ dårlig kondensator?

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

muligt med justeringen af platiner, men bosch er go nok, den blev først varm da jeg op dagede at der ikke var så meget strøm tilbage på batteriet, (holdte motoren igang uden genneratoren).

-------------------------------------------
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Vil da ikke udelukke det, men det er da til at prøve, på med en rem og noget strøm (-:

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

her er en test af tændspole
http://www.international-auto.com/index.cfm?fa=ad&aid=21

Tændspolen kræve da ikke så meget strøm ? jo for at virke ,men kan da ikke forestille mig at den brænder af hvis den ikke får nok , tror da vi alle har prøvet at køre en gammel bil/mc tør for strøm i vores ungdom, og har da aldrig hørt om at tændspolen skulle brænde af pga. det. mc fik bare et skub og så var den kørende igen

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

2,7 volt var batteriet nede på..
Det var lige en go måde at tjekke det på.. Tak holm..

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har aldrig gået og mærket på tændspoler. De må jo varme noget når de bruger 4-6 ampere.
Jeg har hørt at de skulle blive trætte og dårlige med årene. Jeg har aldrig udskiftet en tændspole. Jo én gang mens jeg var i lære i 77-78. Men der gik bilen i stå når motoren og dermed spolen blev varm.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den bliver normalt ikke mere end håndvarm på en orig. motor.
Hvis den lækker olie, er det et sikkert tegn på sygdom og
så kan den ikke køle spolerne rigtigt længere.

Martin


Reply

You must log in to post.