Er det sådan med tændspoler at enten dur de eller også dur de ikke, eller kan de gradvis blive dårligere, og er et tegn på det at de så bliver meget varme når motoren er igang...?
Er det sådan med tændspoler at enten dur de eller også dur de ikke, eller kan de gradvis blive dårligere, og er et tegn på det at de så bliver meget varme når motoren er igang...?
Den skal ikke blive varm, ikke noget særligt, hvis den gør har du et tændingsproblem, tror det stammer fra platiner eller kondensator, fordi den ikke bliver ordenligt "tømt", men det kan også være spolen, ikke forkert volt vel?
nye kabler, platiner, kondensator og 12 volt.. så det er det ikke.
kan det tænkes at den er plevet for varm pga for lidt ampere / strøm på batteri..?
Hmm, det er jo længe imellem man makker med den slags mere, men tror ikke det er spændingen, er det kommet før du skiftede alt det ud? Justering af platiner? Billig/ dårlig kondensator?
muligt med justeringen af platiner, men bosch er go nok, den blev først varm da jeg op dagede at der ikke var så meget strøm tilbage på batteriet, (holdte motoren igang uden genneratoren).
Vil da ikke udelukke det, men det er da til at prøve, på med en rem og noget strøm (-:
her er en test af tændspole
http://www.international-auto.com/index.cfm?fa=ad&aid=21
Tændspolen kræve da ikke så meget strøm ? jo for at virke ,men kan da ikke forestille mig at den brænder af hvis den ikke får nok , tror da vi alle har prøvet at køre en gammel bil/mc tør for strøm i vores ungdom, og har da aldrig hørt om at tændspolen skulle brænde af pga. det. mc fik bare et skub og så var den kørende igen
2,7 volt var batteriet nede på..
Det var lige en go måde at tjekke det på.. Tak holm..
Jeg har aldrig gået og mærket på tændspoler. De må jo varme noget når de bruger 4-6 ampere.
Jeg har hørt at de skulle blive trætte og dårlige med årene. Jeg har aldrig udskiftet en tændspole. Jo én gang mens jeg var i lære i 77-78. Men der gik bilen i stå når motoren og dermed spolen blev varm.
Den bliver normalt ikke mere end håndvarm på en orig. motor.
Hvis den lækker olie, er det et sikkert tegn på sygdom og
så kan den ikke køle spolerne rigtigt længere.
Martin
You must log in to post.