Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp. jeg lidt råd til hvad for dele jeg skal bruge til min motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) thorst Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har lavet en del biler men ikke luftkølet. jeg vil godt ha lavet mig en motor til min buggy. mit mål er 100hk men hvad skal jeg finde af dele og komme i. der er jo mange fine brugte dele til salg her inde. jeg har en 1303 motor som jeg vil bygge den op med og så har jeg 2 enkelte solex karburator 40mm. som sagt mit mål 100hk vil godt ha et godt optræk og bare den kan køre 140 er det stærkt nok til mig. håber der er hjælp at hente her inde smiler

567 024.jpg

(permalink) paer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det nemmeste ville da klart være at købe en type 4 motor, alt efter hvilken du vælger komer du tæt på de 100 HK.

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det eneste du kan bruge fra den gamle motor er det sorte køleblik - men køb en ny blok og en ny afvægtet krumtap - feks 2007 CCM - det er et 1776 cylindersæt, og en krumbasker med ca 78,4 mm i slag - også et sæt nye gode topstykker - luftkølede topstykker er sjældent ret meget værd når de er brugt - evt næsten standard knast - også et nyt sæt Kadron karberatorerer og en god udstødning - så skal du nok ramme dit mål - men pas på med brugte stumper , de er sjældent deres pris værd.
vigtigst af alt med en luftkølet, er at få betalt for at få motoren ordenligt afvejet - meget vigtigerer ved en boxer kontra alle andre motorerer - det eneste der er vigtigerer er man begynder med en fabriksny motorblok med to oliereduktionsventiler der er iorden.

så har du ca 100 bundsolide HK - og ikke en motor der er så hård kompremret at den max holder et par sæsoner ....

men ja ville helt sikkert selv vælge en Type4 også - selvom de er noget dyerer at bygge på - de holder og dobbelt så godt pr betalt krone....
dog er den også ret tung - så i en buggy vil være ret røvtung med en type4 - så d en er reglens undtagelse , at en Type1 motor vil nok være lidt sjoverer fordi den er letterer ligesom bilen.

men søg lidt i forummet herinde - der er skrevet masser af guldkorn om det

her feks :

HURTIG
BILLIG
HOLDBAR

du kan frit vælge 2 af dem - den du ikke vælger bliver din nye motors svaghed.
og nej - det er ikke muligt at vælge alle 3 - med mindre man vinder den i en sponsoreret konkurrence

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En std. 13-1600 kan vel få en buggy op på 140..?

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) thorst Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej Bornholmer kan da høre du ved lidt om de motorr har du nogle ca priser på de ting du mener jeg skal købe og hvem skaæ jeg købe det af. har ellers en meget hin blok og har hart den køre. havde håbet at den kunne bruges,

(permalink) thorst Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej rene72 det ved jeg godt den kan det var også bare for at sige at jeg vil ha optræk og ikke top fart smiler

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nej jeg ved ikke ret meget om motorerer - jeg har bare set for mange hovsa projekter springe i luften alt for hurtigt ;0)

men kan anbefale du kontakter danmarks motorbygger nummer 1

torben altstrup >> Alias Farmer - han kan skaffe dig ALT du skal bruge - og gi dig de helt rigtige råd - men det er dyerer at lave luftkølet kontra feks V8 - så ved du måske lidt hvor vi er ??

http://vwnettet.dk/profile/68

en vw motor kan køre rigtig pænt selvom den er slidt næsten helt op - men når man hiver lidt ekstra effekt ud af det skal tollerencerne være bedre end go på en luftkølet.
derfor NY blok uanset hvad næsten - 9 ud af ti duer ikke til effektforøgelse.

bla fordi en vw boxer motorblok er lavet at alu/magnesium og IKKE Støbejern som næsten alle andre 4 cyl motorerer.

og ny blok er tæt på at være noget af det billigste på et godt motorprojekt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) thorst Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja ved godt det er alu-magnesium men det er en porsche 911 turbo jo også og motorcykler. hmm jeg må heller få fat i ham farmer har hørt en del om ham og kun godt smiler.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

en vw er jo bygget til at være et billigt folkeeje - det er en porsche ikke...

derfor der er flere der foretrækker type4 motoren - den er betydelig mere slidstærk i bla blokken - den ligger i øvriigt også i en 4 cyl porsche 914 2,0..

men den er tung til en buggy - jeg vil mene for tung - selvom der er mange der mener noget andet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) thorst Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja det kunne også være sjovt at finde en porsche 356 motor 16 90 hk men det er ikke let.

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Thorst
Lyt til Ib`s råd, jeg er gået over til kun Type4 motorer hvis jeg skal have flere hk i en motor men som Ib skriver så er Type 4 dyrt.
Jeg gav 28.000,- dk kr for en type 4 på 2056ccm som kun havde kørt 2000 km.
Det var meget billigere end den kan bygges for, afvejet o.s.v. men uden udstødning.
Dertil har jeg fået den bygget lidt om og trimmet lidt mere. Ny komplet udstødning og så er vi oppe på 45.000 dk kr.
Jeg har en 1700 ccm type 4 med ca 100 hk til salg for byggeprisen på 19.000,- dk kr og en 1910 ccm type 4 med ca 110 hk til byggeprisen for 22.500,- dk kr
Du er velkommen til at ringe på 29707493 hvis du vil hører mere om dem.
De er begge nyrenoveret, nye stempler cylindre o.s.v.
Jeg kender til en familie som renoverede en 2000ccm type 4 tilbage i 1981 og den motor har nu kørt 150.000 km i en baybus uden at have været åbnet.
Det viser om kvaliteten på en type 4 motor.
Jeg har selv haft en 1914 ccm type 1 men anbefaler type 4
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493

Reply

You must log in to post.