det eneste du kan bruge fra den gamle motor er det sorte køleblik - men køb en ny blok og en ny afvægtet krumtap - feks 2007 CCM - det er et 1776 cylindersæt, og en krumbasker med ca 78,4 mm i slag - også et sæt nye gode topstykker - luftkølede topstykker er sjældent ret meget værd når de er brugt - evt næsten standard knast - også et nyt sæt Kadron karberatorerer og en god udstødning - så skal du nok ramme dit mål - men pas på med brugte stumper , de er sjældent deres pris værd.
vigtigst af alt med en luftkølet, er at få betalt for at få motoren ordenligt afvejet - meget vigtigerer ved en boxer kontra alle andre motorerer - det eneste der er vigtigerer er man begynder med en fabriksny motorblok med to oliereduktionsventiler der er iorden.
så har du ca 100 bundsolide HK - og ikke en motor der er så hård kompremret at den max holder et par sæsoner ....
men ja ville helt sikkert selv vælge en Type4 også - selvom de er noget dyerer at bygge på - de holder og dobbelt så godt pr betalt krone....
dog er den også ret tung - så i en buggy vil være ret røvtung med en type4 - så d en er reglens undtagelse , at en Type1 motor vil nok være lidt sjoverer fordi den er letterer ligesom bilen.
men søg lidt i forummet herinde - der er skrevet masser af guldkorn om det
her feks :
HURTIG
BILLIG
HOLDBAR
du kan frit vælge 2 af dem - den du ikke vælger bliver din nye motors svaghed.
og nej - det er ikke muligt at vælge alle 3 - med mindre man vinder den i en sponsoreret konkurrence