hvor mange liter benzin skal en std benzinpumpe give i minuttet på en type1?
syntes slet ikke der kommer nok, når man tørner motoren.
hvor mange liter benzin skal en std benzinpumpe give i minuttet på en type1?
syntes slet ikke der kommer nok, når man tørner motoren.
hvilken type 1 motor? der er lidt forskel ml.25hk og een med 50hk....
benzinpumpen er fra en 50hk
Jeg mener ikke man opgiver antal liter pr. min. på dem.
Hvis ikke du har noget at måle tryk med, så vil jeg beskrive det som at hvis du starter motoren og peger slangen væk fra bilen, så sprøjter den et par meter væk.
okay, så må den helt sikkert trække nogen falsk luft et sted, for den sprøjter vel en 15-20cm (siger konen):o))))
Det kunne jo også være hun har mistet grebet -
Eller pumpestødstangen er for kort til pumpetypen. Eller pumpen er defekt, eller-?
Tingene kan jo bare være slidte. Pumpen gammel-
pumpen er ny, men pumpestødstangen er den gammel, hvordan måles pumpestødstangen længde?
Har du prøvet at fylde benzin i svømmerhuset og så starte motoren ?
Man måler stødstangen ved at tage den op af blokken og måle længden.
De gamle var 108mm. og de nyere er vist lige 100mm.
De hører så sammen med en pumpe hvor flangen med de to møtrikker er tyk eller tynd.
Den tykke flange skal så have den lange stang-
Pumpen med den korte stang og tynd flange, kan kendes på at pumpehuset er bukket for at give plads til vekselstrømsgenerator.
Så hvis du nu har en kort stang og en tyk pumpe, så virker det ikke rigtigt. Hvis du har en ny type pumpe og en lang stang så ødelægger man pumpen.
når jeg måler stangen er den 107,666mm, og den flange under pumpen er 14mm.
og flangen på pumpen er 9mm
Det bør passe sammen.
Prøv nu at starte motoren som jeg siger og se om ikke der kommer mere liv i pumpen.
trykket skul være 0,25bar,der findes to forskl. stange-længde:100 og 110mm,mener 110mm stangen var til -73,100mm fra 74 og op...
VW opgiver følgende tal :
Benzinpumpe type VW 7 (til 1600 motor)
Minimumsydelse = 400 cm3/min ved 3400 omdr/min.
Max pumpetryk = 1,5 m Ws (3,5 psi)
/John
jeg kan se at benzinpumpen godt kan fylde svømmerhuset op, og tæning sku gerne stå rigtig, med mærke på remskive, og stempel 1 i top, og rotor står så ud for det lille hak på strømfordeleren, men den sender bare en flamme ud af udstødningen. der er gnist på alle 4 rør,
Forkert tændingsrækkefølge lyder det til?
Check lige dine kabler en gang til. 1-4-3-2 med uret.
hej, jo den er rigtig nok, men fandt en fejl, havede fået stillet den til 3eren :o)
men der er stadig ikke noget liv, nu skyder den ikke mere, men tro jeg har fået den druknet nu...
Det må vel give det samme. Eller meget tæt på.
Stiller du tændingen rigtigt, og startede du med nye platiner, 0,4mm afstand, tænding justeret. I nævnte rækkefølge!
?
jeg køre med 009 fordeler, og elektron tæning, og så cyl 1 i top, remskive står på mærke, og fordeler står ud for hak til cyl 1 kl ca 1600.
Det er da også en MEGET sløset/forkert måde at gøre det på.
Du må afmontere den sorte ledning oppe ved tændspolen(den fra dit fordeler tændingsmodul) og tilslutte denne til dit multimeter. Sæt tænding på bilen og forbind den anden pol fra dit multimeter til +12v et eller andet sted.
Drej så fordeleren ind så den tænder ca 10 grader før top!
Ovenstående er noget omstændigt og bruges kun når man som du, ikke kan få liv pga. forkert indstillet tændingstidspunkt, og man så vil indstille det statisk.
Normalvis starter man motoren op og indstiller med tændingspistol.
Check også når du stiller tænding, at det reelt er cyl. 1 der står klar til tænding. (begge ventiler er lukkede - af med ventildæksel og kig efter). Der er en mulighed for at fordeler, drev eller kabler er byttet rundt, så det hele er drejet 180 grader ved fordeleren.
Når du så har cyl 1 der står klar med begge ventiler lukkede, og stemplet er i top, så checker du at rotoren peger mod det tændkabel der går mod cyl 1. Hvis ikke det er tilfældet, så bytter du rundt og monterer 1-4-3-2 med uret.
Nu starter den.
Lad forøvrigt være med at fokusere på hakket i fordeleren, når du roder med ovenstående.
okay, det må jeg lige prøve i morgen, troede bare man godt ville kunne få liv, med +-10g.
Du ved jo reelt ikke om du er 30-40grader ved siden af :-/
jeg har stillet den med tæningspistol, 10g før top, og har tjekket ventiler, og de vipper os som de skal, når cyl 1 er i top, vipper den på cyl 3, kan bare ikke rigtig forstå, den burde slå en skid nu.
nå, jeg har fundet en fejl, det ser ud til at den er utæt mellel cyl og top, har ellers fået afrettet det hele, sur røv.
Hvordan gjorde du mht. tændingsindstilling med pistol og slukket motor, var det nemt nok?
Og hvordan opdagede du utætheden mellem cylinder og top uden at motoren har været startet?
Har du fået fræst topstykket for kompression uden at køleribberne også er blevet fræst med - altså så cylinderen kan nå helt ind og støtte i topstykket?
Fortæl lige hele historien, for kan sgu ikke lige finde hoved og hale i det hele længere.
tændning
Af med ventildækslerne og af med strømfordelerdæksel. Find det TDC hvor ventilerne på cyl. 3 vipper (udstødning lukker og indsugning åbner). Når dette TDC er fundet skal du have tændning på cyl nr. 1. (Rotor i strømfordeler skal være ud for hakket i strømfordelerhuset.
der efter tørner jeg motoren, og lyser med tændingspistol, stiller den ind til 10g før top.
utætheden mellem cylinder og top, kunne jeg se ved at der kom lidt benzin ud der, og røg.
jeg har fået fræst topstykket for kompression, samt der er udmålt vendehøjde, men jeg ved med sikkerhed, at der ikke er blevet fræst køleribber. der er måske der?
lidt svært at se på billede,