nogen der har erfaring med en ventil der hedder TR-415 til early deep disc Fuchs 6" til slangeløse dæk?
nogen der har erfaring med en ventil der hedder TR-415 til early deep disc Fuchs 6" til slangeløse dæk?
Nej, ikke den specifikke ventil. Har kørt med fælgene, "dækmanden" ordnede det hele med ventiler o.s.v. Er det meget vigtigt det lige er en speciel ventil da.
mener at du skal ha slanger i da det er noget med den kant dækkanten ligger ang på som kan være problemet.. jeg havde selv slanger i min early fuchs
Der findes 2 versioner af early fuchs, én til slange og én slangeløs. Ud fra serienummeret på fælgen kan man se hvilken type det er.
At køre uden slange på en fælge beregnet til slanger kan være farligt.
Ok, skal ikke smide den rundt i svingene, kan man så risikere at køre slangeløst?
Det er vel også et problem at køre med slanger i slangeløsedæk, her tænker jeg på friktion
Mellem dæk og slange?
Ja for hvis der skal slanger i skal dæk også være til slange..
Med hvad er værst
1 køre uden slanger
2 køre med slanger i ikke slange dæk
.?
Ja, tror sgu heller ikke udvalget af dæk til slanger er ret stort, og så har jeg jo lige købt dæk :)
det er livsfarligt at køre uden slanger i fælge der kræver slanger. du kan risikere at tabe luft lige pludselig og det samme gælder hvis man køre med forkerte ventiler.. du kan spørge thomas 356
Man kommer langt med sund fornuft.
Jeg har ikke hørt om nogen der har oplevet at dækket pludselig er smuttet ind i fælgen, eller ventilen hoppet ud. Jo på nogle tunge varebiler har jeg hørt en dækmand fortælle at de måtte have nogle bedre ventiler i.
Thomas, ja jeg har læst om nogen der har oplevet det, og på den anden side har jeg også læst om en hvis slange sprang i Tubeless dækket... er sgu lidt i tvivl ?
Rasser, jep har læst om mange der kører uden slanger på Early Fuchs'er..
Og dvs at alle med de fælge kører med special dæk til slanger eller ?
Kør med slanger i dine dæk, har selv købt slangeløse Michelin 135R15 ZX til mine earlies og jeg smider sgu slanger i.. det ville bare være for surt at smadre en fælg pga. manglende slange til 130,-kr.
Nu er det ikke for at spare, mere hvad der er bedst, jeg har en 911 ven hvor en early fuchs med slange og nyt dæk spang på motorvejen..
Men hvis du sætter slanger i så husk at bruge de rigtige størelser til de dæk du bruger
Ok, jeg vil også høre hvad dækmanden siger, er sgu ikke så meget for de slanger, indersiden af mine dæk er svagt riflede, hvis de nu var mere glatte var jeg ikke så nervøs..
Skal også de hvordan de slanger der er i dem nu, ser ud, Jesper har vidst kørt en hel del på dem..
glemmer tiden, Kører nu KEW !
/Michael
bestiller de ventiler, og tager dem med til dækmanden og hører hvad hans vurdering er, så må det bære eller briste ;-)
Tak
Hej Cruus
Vil gerne hjælpe dig med råd og vejledning samt montering og afbalancering af dine hjul.
Vh Lars (Tlf 27202411)
Cruus jeg har ventilerne hvis du vil have dem til ordentlige penge.istedet for at give en bondegård.
Jeg har personligt prøvet et dæk med slange som sprang (nok mest på grund af for lavt tryk i dækket og dækkene var til slangeløse og motorvejs hastigheder i 1 tines tid)
Idag kom en kammerat forbi og skulle have sat 4 nye dæk på
Han havde så købt 15 tommer dæk til 16 tommer fælge. Så de blev ikke skiftet men vi så lige at venstre baghjul var lidt fladt så
Jeg tog lige fat i ventil hætten og drejede lige 1/4 omdrejning for at tage den af og fylde luft i hvorefter at metal delen med selve ventilen i var i hånden på mig og gummien til ventilen som sidder i hullet i fælgen blev sidende. 5
Sekunder senere så var dækket tomt for luft begge hans baghjul kunne man med lethed trække ventilen ud med ventilhætte og det hele på. Venstre forhjul kunne man også gøre det men ikke ligeså nemt. Han er skide heldig at den gjorde det mens at bilen stod stille. Så der kom 4 nye ventiler i indtil han får 4 dæk i 16 tommer. Men jeg forstår ikke hvorfor man skulle være nødt til at bruge slanger i. Er det måske fordi at den vulst som normmalt holder sækket på plads uden til fælgkanten ikke er der? Hvis det er tilfældet så ville jeg hellere ikke bruge fælgene uden Slanger kan du ikke finde slangeløse dæk så sæt slange i og fyld op til minimum 2,2 bar. Så er der ikke noget nævneværdig bevægelse dæk og slange imellem det er
Min erfaring.
Cardude, talte med en kollega om mine dæk/slange udfordringer, det overhørte vores smed, og i morges lå der lige 8stk ventiler som han havde købt hos en maskincentral (tror jeg nok det hed) :-) 8stk 100Kr
Så det var bare rigtigt pænt af ham :)
Jeg ringer lige til Lars og hører ham hvad han siger, der står jo Dækmand i hans profil :)
Tak /Michael
hov der står sgu da dæk montering i din profil Cardude :)
Prøv aligevel at høre ham ad jeg har ikke erfaring med de fælge du snakker om. Og det var nok smart at en med forstand fysisk så på fælgene.
Ja, det er lige det, jeg prøver Lars...
Så blev dækkene monteret, med slanger, de ventiler kunne ikke bruges, prøvede med nogle forskellige, men det var simpelthen ikke forsvarligt at sætte dem i.
Så derfor kom der slanger i.
De dæk vi pillede af havde også slanger, 2 i ok størrelse og 2 der var for store til dækkene, den ene slange var til 16" fælg, men var bare foldet sammen, så den kunne passe i et 15" dæk :(
STOR TAK til Lars (Enghoff) vi ses til bagsværd træffet !
/Michael
You must log in to post.