Hey..
Hvad vil i vælge/anbefale og hvorfor, hvis det var jer og skulle vælge mellem fuld fungerende varmekasser eller j-rør.
Tænker også om der er en forskel på ydelsen, om man bruger det ene eller andet eller går det lige op?
Takker ;)
Hey..
Hvad vil i vælge/anbefale og hvorfor, hvis det var jer og skulle vælge mellem fuld fungerende varmekasser eller j-rør.
Tænker også om der er en forskel på ydelsen, om man bruger det ene eller andet eller går det lige op?
Takker ;)
ydelsen på hvad ???
jeg ville da være ked af at miste min varme på min gadebil ??
men hva faen skal med varme på en fuldblodræser ??
og nej - en 1914ccm med kardroner og csp toppe har absolut intet med en fuldblodræser at gøre - og har den nummerplader på er det da rarest den kan varme - også om sommeren.
Det var bare om der måske gik lidt kræfter tabt i kasserne...
Også bare et spørgsmål, og så bare høre hvad folk var mest til :)
Hvis det er ydelsen på VARMEN er der stor forskel,HI HI.
Prøv et snakke med Torben Farmer,kan læse han vist har prøvet mange mugligheder.
Vh. Genau.
varme kasser ER jo et J rør med en varmeveksler UDENPÅ - og har ingen indflydelse
på effekt whatsoever....
problemet er når man går op i større udstødningsdiameter pga større udstødningsventiler eller voldsomt forøget slagvolume eller kubikforøgelse om du vil - men man skal et godt stykke over en sølle 1914 for det bliver seriøst nødvendigt at undvære sine varmekasser - men kan dog købe uorg varmekasser med større rørdiameter - men det er de færreste gennemsnitsmotorere der nok har brug for det...
der skal man evt nok over 2 ltr - eller ha nogen seriøse topstykker før det bliver aktuelt vil jeg mene...
Om man tager to ens bobler en med og en uden varmekasser, så vil man måske kunne finde en mikroskopisk forskel i ydelse pga, vegtforskellen på j-rør og varmekasser... Men så er vi da virkelig langt inne i de dybeste nørde aflukker på matematik universiteter.. :)
You must log in to post.