Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp-motor køre kun på 3 cylinder..

Tags:
No tags yet.

(permalink) porsborg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej..

som sagt så har jeg et problem-min motor køre kun på 3 cylinder(CYLINDER 4 KØRE IKKE)
-vi har prøvet følgene..

-platiner er stillet
-ventiler er stillet
-der er 8,0 i kompretion på cylinderen-måske noget lav-de andre cylinder ligger over 9
-tændrør glasblæst og indstillet-gnist på tændrør
-ventiler kan åbner og lukke
-tændrør og kabel er også prøvet skiftet
nogen som har en ide?

vh porsborg

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 13 years siden | | | |

prøv nyt rør og nyt kabel

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) porsborg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er også prøvet

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 13 years siden | | | |

bliver rør vådt

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvor mange karburatore ??

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) porsborg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nej det tror jeg ikke-da vi tog det ud førdte gang-var det meget sodet til..

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) porsborg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

1 karburator-motoren er helt normal 1600

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er manifold tæt ? . skulle du stille meget på ventilerne på cyl 4 ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) porsborg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

manifold er et godt spørgsmål ?-hvad er meget ? men noget skulle de stilles ind-så svaret er nok ja..

vil prøve at tjekke manifold-men ved at jeg har et lille hul i min tarmslyng oppe ved samle muffen-kan det evt være et problem

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

skulle 4 eren stiles meget mere end de andre ? , her tænker jeg på en bøjet ventil

Hvordan har du lavet kompresionstest ?

gnister det tændrør ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) porsborg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kompresionstest med en slange på et ur til det-drej nøglen og speeder i bund-alle tændrør ude..
og vedr ventilen så var der en mere i samme side der skulle silles mere en de andre..

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det lyder ok med komptesten , så er det sikkert ikke noget med ventilerne

få testet de manifolde for utætheder , og tjek det med gnist på rørene

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) ploug Member
Skrev for 13 years siden | | | |

og du har selvfølgelig også prøvet at skifte rotor og fordeler dæksel ?

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) porsborg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja der er masser af gnist-så kabel og fordeler dækslet er ok

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er det kun i tomgang at den går på 3 cyl eller konstant ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) porsborg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

den går hele tiden kun på 3 cylinder-den har 2-3 gang hvor jeg har kørt lige pludselig kørt på alle 4 i 2-3 km og så igen kun på 3 cylinder..

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

rens karburator og stik den et nyt sæt platiner

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) porsborg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

okay det vil jeg prøve..tak

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) webmate Member
Skrev for 13 years siden | | | |

"rens karburator og stik den et nyt sæt platiner!

Hvad skulle det hjælpe?

Tror ikke karburatoren eller platinerne kan være skyld i at den ikke kører på cylinder no 4.

Men det skader heller ikke.

:-) Per

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det må være en fejl efter platiner, rotor, spole og kondensator. Så det kan vel snævres ned til fordelerdæksel, tændkabel, tændrør (til cylinder 4 selvfølgelig).
Hvis ikke lige du har nyt grej ved hånden, så prøv at byt om på tændrør eller kabler, og se om problemet flytter med. I nye stumper er der vel for 2-300kr vil jeg tro.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har du stadig dette problem ?eller fik i løst det
http://vwnettet.dk/topic/172459

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det kan måske også være en dårlig tændrørshætte.
Der skal være ca. 1 KOhm modstand i selve hætten.

Martin

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Knækket ventilfjeder.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Lyder underligt hvis det skulle være en knækket fjeder, idet Porsborg fortæller at den ligepludselig kan køre fint på alle 4 nogle minutter, og så falde tilbage igen. Det må alt andet lige indikere at det er et elektrisk relateret problem. Eller er du uenig i det John?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har kørt med en knækket ventilfjeder der netop gav de symptomer at den ind imellem kørte på alle 4 - kortvarigt - og så igen kun på 3.
Jeg ville da lige undersøge det ihverfald.
Og manden siger der er gnist på den cylinder.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply »

You must log in to post.