Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Anden gearkasse til 1776 ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) perras Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har tænkt på at skifte til en 1776 motor i min baybus,da jeg har forstået at der er godt moment samt god benzin økonomi i sådan en,så kom jeg til at tænke på om der evt skulle en anden gearkasse til også??

PS er der der en der har et godt tilbud på en 1776 så giv endelig lyd...:)

PR

-------------------------------------------
Tlf.42600960 - syrenvej1@gmail.com - 9310 Vodskov
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

en bay gearkasse er noget af det mest slidstærke vw har fremstillet - den kan du ikke splitte ad med en 1776 - der skal du over 200+ også køre som en idiot...

hvem har fortalt dig der er god benzinøkonomi i at køre med større motor - de har lidt ret , men ikke helt - kommer fuldt ud an på din kørestil - og hvad du putter i din bus af vægt...

finder du en 1776 med et særdeles godt momment kan du smide en 6 rib 2,0 gearkasse i - men der skal være lidt mere end en smule goddav i den for at det kommer til at køre harmonisk. også er den ved at være svær at finde i go stand sådan en gearkasse.

det er trods alt kun en forøgelse på 187 ccm - så sæt ikke dine forventninger alt for højt. vel og mærke hvis din bay kun er født med en 1600.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) perras Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Bornholmer

Tak for svaret,jeg skal bare have noget der kører,ikke noget ræs, men bare lidt moment til overhalinger mm, så man ikke altid skal ligge bag lastbiler på motorvejen....:)
så måske skulle jeg bare få købt de kardroner og den udstødning fra farmer,og så droppe alle de eksotiske motorer, hvis forskellen ikke er så stor alligevel...:)
PR

-------------------------------------------
Tlf.42600960 - syrenvej1@gmail.com - 9310 Vodskov
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du alligevel snakker med torben syntes jeg du skal lade ham råde dig... ;-)

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har kørt med både std 1600, en 1776 med kabroner og AN 1800 type 4 i min gl bay. Det er både med 3 rib og 091 6 rib gearkasse. Jeg kan kun sige at både den 1600 og 1776 kom lidt til kort med en 6 rib. 1776er kørte dog bedre end 1600 men slet ikke med samme økmomi. En god 1600 køre ca 10 km/L både med 3 og 6 rib, men den skal arbejde meget med 6 rib gearkassen. 1776er kørte ca 7,5 km/L på i den. Det skyndtes nok også lidt at jeg acc lidt hurtigere end med 1600eren. AN 1800 er den motor som kørte mest harmonisk i den, og den gik ca 8,5 km/L når jeg kørte pænt ogg nok omkring 7 - 7,5 km/L når jeg trådte til. Og den gik pænt godt og vat std. Hvis jeg skulle vælge økmomi ville jeg køre 6 rib og en 1600 std + med en 34 pit-3, og hvis det er sjov ville jeg bygge en Type4 til den. Den 6 rib gearkasse ville jeg vælge for at få omd ned og mindre støj i bilen. Med en 3 rib bliver den noget mere kvik med en 1600. Men regn med at en god 6 rib koster melle 3000 - 5000 kr.

Håber at det var til nogen hjælp, ellers skal du være velkommen til at ringe.

Hilsen Peter 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) perras Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Peter

Tak for et fyldigt svar,det var noget der kunne bruges.
Der er noget at tænke over,så det kan være at jeg ringer til dig engang,hvis det er ok....:)

PR

-------------------------------------------
Tlf.42600960 - syrenvej1@gmail.com - 9310 Vodskov
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du ringer bare

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Subhuman Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Var det ikke noget med at Danborn eller hvad han nu hedder havde erfaring med noget type 1 gearkasse?? mener at det har været oppe kort her inde før.

(permalink) Slot Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Syntes ikke det er så længe siden at John Pedersen fra Skagen havde en 6 rib gearkasse til salg. Du kan jo høre ham.

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den Gearkasse John havde, har jeg nu + en anden magen til.
Mvh Kenneth

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jov Jesper Danborn køre med type1 gearkasse i sin earlybay. Det er vist nok en AT hvis ikke jeg husker forkert, og med flat6 i også. Det funger også godt, men det kan Jesper fortælle mere om end jeg kan.......

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.