Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan det orginale indsprøjtning bruges til noget som helst??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kan jeg med fordel skifte mine to orginale Solex karburatorer på mine type 4 ud med det originale indsprøjtnings system, eller er det lige til at lukke op og sk... i ???

Hvor mange heste kan det levere??

Giver det er lidt bedre benzin økonomi?

Eller er det spild af tid og arbejde med det??

Spørger fordi min fars standard+ CU motor, der har fået en mild knast og lidt mere kompression kun køre omkring 6 km/L :( Og ville være rart at få den op på måske 10/11 KM/L og jeg mistænker lidt de gamle møg karburatorer til at være årsagen..

På forhånd Tak...

Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er jo ikke karburatorenes "skyld". Hvis du mistænker dem kan du jo bare køre den i et rullefelt og få svar på hvor den gør af benzinen.
Farmer nænvte for mig at den rigtige udstødning kan gøre stor forskel på dem. Og der skulle kun et billigt tarmslyng til.
Meen 10-11 km/l på sådan et skur ?
Det originale indsprøjtning var godt og hentede nok også det økonomi ud af den, som man kan. Men det er blevet håbløst dyrt, hvis ikke umuligt at få reservedele til det.
Så må du jo bygge et Megasquirt på og udskifte visse dele til noget mere gængs.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Var det den i havde med i Esbjerg ??
Den kører underligt, og trækker for lidt. Der må være andet galt osse.

What Frank said mht indsprøjtning. HVIS du har alle tingene til sprjøjtet, må du ofre en weekend og få det monteret, og se om det funker. Men du render nok ind i nogen problemer med at styre/justere brændstoftrykket selv med den milde knast. - det kan lade sig gøre. Har fornylig kæmpet lidt med en type 3, som kører med samme type. det lykkes osse. Men den har så et eller andet med PCV ventilen der ikke fungerer optimalt. Det kan dog skyldes at motoren er ved at være godt brugt.

10 km/l v. 80-90 km/t er ikke uopnåeligt, men kræver bla. en bedre end std udst. som Frank osse nævner.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja den fra esbjerg... Dog skal det siges der er kommet mere skub i den efter der kom en almindelig platin tændning med 1 vakum studs på og den blev justeret korrekt, den der er mildest talt intet træk i mellem området... Det er fint i bunden og fint på toppen, men i mellem dør den helt..

10 km/L skal kunne hentes...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvad var det nu for en knast i satte i ?

73 eller 86 ?

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

73 ?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.