Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp med justering af dobbelt weber i nordjylland

(permalink) porsche356 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej,

Så fik jeg startet motoren, en 1600 med dobbelt 36 weber, har justeret ventiler, platiner og tænding, har også lavet en grundjustering af karb, som beskrevet herinde.
Den starter ok og går ok i tomgang, men når jeg giver lidt gas, skyder den ud af begge udstødninger...

Der er vel ikke en her i nordjylland der bare er super til at justere de karb, kan sku ikke rigtig få dem til kat gøre som jeg gerne vil...

Bilen holder nær Frederikshavn...

Mvh
Anders

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det lyder som om den er gal med synkroniseringen (og muligvis andet). Det er klart nemmest at synkronisere hvis du bruger en syncrotester.
Hvis du kan få bilen til Nørresundby i aften kan jeg godt hjælpe dig med justeringen forudsat at resten af motoren er i orden. Jeg går i værkstedet og skruer motor det meste af aftenen alligevel.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) porsche356 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Warp,
Tror helt sikkert du har ret, jeg har ikke haft noget at justere synkroniseringen med.
Kan desværre ikke i aften, men vil meget gerne komme til nørresundby med den en anden aften, hvis tilbydet gælder...
Jeg har stillet tænding med en prøvelampe, men har mulighed for at gøre det med tændingspistol, skal jeg gøre det inden evt...??

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Prøvelampe er helt fint som udgangspunkt.
Du må gerne komme forbi en anden aften hvor jeg alligevel går derovre og skruer.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) porsche356 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej igen,

Så er bilen så klar at jeg burde kunne køre den til nørresundby..
Kan jo se at solen skinner - så ville lige høre om du evt er derude idag, eller hvordan det ser ud...

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det kan ikke blive i dag, men jeg regner med at være derovre det meste af lørdagen. Du kan evt. ringe eller skrive til 20644620 lørdag formiddag så kan vi aftale nærmere.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hva'så hvoedan gik turen hjem? Kørte motoren som den skulle? ...og slap I for mere regn?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Madsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey gutter

Undskyld jeg lige blander mig i denne tråd. Men kom motoren til og gå godt? Jeg har stortset samme opsætning i min speedster, og skal gerne have motor til og gå optimalt inden et told/reg. syn :-)

Søger muligvis hjælp til dette, bor i 9700 Brønderslev.

mvh Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis ikke "I" har det nødvendige overblik og lidt rutine i at starte en nylavet motor med to karburatorer på. Hvad havde I forestillet Jer at der ville ske når I startede den ? Troede I bare den var klar til at køre med ?
Jeg har rodet med det i 35 år og det kan da godt være jeg ikke er verdens dygtigste mekaniker, men det tager da altid mig en måneds tid at få en "ny", fremmed, motor til at køre.
Da jeg var 18-19 år troede jeg også at man kunne se hvad andre havde sammensat og hvilke dyser der passede. Men det kan man ikke. Jeg var bare så "heldig" der stadig kom type3 biler på værkstedet hvor jeg var i lære. Så det med to karburatorer var ikke fremmed for mig. Om det er to type3 karburatorer, to Kadroner eller to Webere er ligemeget. Man gør det samme.
Man kan ikke justere for stramme eller brændte ventiler, eller tændingsfejl, væk på karburatorerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja den kom til at køre helt fint efter omstændighederne. Weberne blev justeret som de skulle, men om dysestørrelserne er rigtige kan kun en tur på rullefelt afsløre (eller en WB lambdasonde). Der sad desværre en ikke helt optimal strømfordeler på motoren så når den bliver skiftet kommer motoren helt sikkert også til at køre bedre.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply

You must log in to post.