Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til køling

Tags:
No tags yet.

(permalink) clarkk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Heysa jeg har gået og rodet lidt med min bobbel fra 73' med en 1600 AS motor jeg syntes den bliver for varm ikke ekstrem men ved lange ture så kogte olien og det er jo ikke meningen har så søgt alt i forummet om hva jeg kunne gøre og har fået stor hjælp ved at kigge her men jeg er så kommet frem til at det har noget med en stang der sidder bag køler huset (nr 35 på billedet)... den stang skal vel kunne glide fram og tilbage så den åbner for nogle spjæld eller er det mig der er helt galt på den? den sidder nemlig fast pågrund af rust og den er jo ikke satans nem at komme til når motoren ikke er ude

heat and cooling.png
heat and cooling.jpg

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jep, den åbner og lukker nogle spjæld der sidder i 33 og 34 på tegningen. Der sidder en bælg i højre side af motoren, under stødstængerne, som som har ved den. Virker den termostatbælg ikke, eller mangler den, åbner spjældet ikke.
Du er sikker på at der ikke sidder noget i dit blæserhjul eller pappet på væggen ind mod kabinen ikke sidder løst, så det bliver suget ind mod blæserhuset? Så bliver den hurtigt varm.
Det er ikke så svært at pille motoren ud..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du målt temperaturen? Eller hvordan ved du den er FOR varm?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) clarkk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rene72.. ahh ok ja hvis den skal kunne det så er det, det der er galt fordi den kan slet ikke bevæge sig jeg prøvede og smøre den i de led der er men uden resultat så jeg skal nok lige have det skilt ad og se hva der er sket med det... øv øv:)

Warp: nej jeg har ikke målt temperaturen men var faktisk min tanke at gøre det men jeg fandt ud af det ved at jeg havde kørt en tur på ca en 25 min og da jeg kom derud så lød det som en friturgryde nede ved olien det kogte simpelthen og det skulle vidst ikke være helt godt

(permalink) clarkk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rene72: fik ikke lige svaret helt på det sidste men blæserhjulet sidder der ikke noget i af hva jeg kan se og der er ikke rigtig noget der sidder løst som kan gøre at den ikke får luft så det må næsten være at den har sat sig i den stang som åbner for luften

(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det lyder ikke så godt og jeg ville nok også lige checke spjældene
og termostat-dåsen.
Skru termostaten af motorblokken og skub op og ned i termostaten (og dermed
i stang-trækket), det skal køre ret let.
Er alt blikket bag motoren monteret ?
Hvis der mangler noget, kan den suge varm luft ind nedefra pga. det
vacuum, der står under bagklappen når motoren kører.
Det er også vigtigt, at de to store slanger, der sidder i hver sin side
af blæserhuset er monteret, ellers taber den køleluft-tryk den vej.

Martin

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://www.eurofins.dk/media/520147/identifikation%20af%20olieprodukter.pdf

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) clarkk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Dillen: ok ja men så har jeg da fundet ud af hva der er galt:) de 2 slanger sidder på men er bare skubbet ind over men kunne da lige give dem et spændebånd så de er helt tæt. det ser ikke ud som om der mangler nogle skjold under motoren eller oven på men hvis termostaten ikke kan åbne for det spjæld der skal give den mere luft så er det da helt klart derfor den bliver varm

(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, de bør have et spændebånd. Der kan godt være tryk på, særligt hvis
der er lukket for varmen til kabinen men hvis slangerne sidder på, er det
ikke årsagen til, at motoren bliver for varm.

Termostaten og stangtrækket må ses efter.
Det er nok ikke termostaten selv, der er defekt men trækket, der er rustet fast.
Det er lavet med en fjeder så snedigt, at hvis termostaten bliver
utæt (den er fyldt med sprit), trækker fjederen stangtrækket til
åben position, altså fuld køling, men det virker altså også
kun hvis tingene kan bevæges.

Martin

(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Lige et hurtigt spørgsmål hvad er acceptabel olietemp? min-max??

(permalink) clarkk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Dillen: ja så er det en update brugte hele dagen i dag på at gå og nuller og få kigget hva der var galt med det træk men som du nævner ja så er det fuldstændig sat sig i højre side der hvor termostaten også sidder, men ikke nok med det så var termostaten også pillet af men det var nok fordi det ikke virkede så smed man bare termostaten væk også meget klogt:) så nu skal jeg vidst have pillet motoren ud satans

Rasmussen: af hva jeg har fået afvide så omkring de 90 grader er godt


Reply

You must log in to post.