Hvis du vil have oliekøleren siddende oppe i blæsehuset vil jeg klart anbefale dig at købe et DTM system fra aircooledtechnology.com da det er det bedste på markedet. Jake Raby har brugt mange år på at udvikle og forfine det system. Når det så er sagt så forstår jeg ikke at du vil bruge et blæsehus med dog house på en type 4. Det er da meget nemmere og simplere at bruge et originalt blæsehus uden dog house og så en ekstern oliekøler, som du kan placere lige hvor du vil. Up-right conversion kittet fra CSP er lige til at gå til med et originalt blæsehus. Det med køler i blæsehuset han godt lade sig gøre, men jeg synes det er alt for bøvlet. Det kræver et blæsehus med hundehus og så nogle modifikationer hist og her. Jeg ved Frank har lavet det på sin sidste type 4 motor og der er vist gået rigtig mange timer med at lave kølingen på den motor.
Ang. dine spørgsmål fra første indlæg så er det umuligt at svare på hvor stor en motor det originale køling kan følge med til. For det første afhænger det af hvor pumpet din motor er, og for det andet, så når du laver om til type 1 køling er det ikke originalt mere. For det tredje kommer det an på hvor tung en bil motoren skal slæbe. Generelt tror jeg ikke du behøver at bekymre dig så meget om kølingen kan følge med hvis du ellers laver det fornuftigt. Jeg køler en 2.5L type 4 med 30 hestes blæsehus, en 1600 mølle og en ekstern oliekøler og har endnu ikke set olietemp over 85-90 grader. Det der gør forskellen er hvor meget du nulre det og får lukket alle huller og sprækker og hvor du placere oliekøleren osv.
Ahnendorp i Tyskland kan fræse din mortorblok og de laver arbejde i topkvalitet. Måske Westspeed også kan, men jeg ved det ikke.
Man kan ikke sige hvilken strømfordeler der er bedst det kommer jo an på specifikationen på motoren. (Personligt ville jeg ikke vælge nogen af dem)