Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Semi-autogear..god / dårlig

Tags:

(permalink) Mortenaa Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Halløjsa
Jeg er ny i dette forum og i den luftkølede verden,,, har nu haft en "bobbel" i hovedet siden min morfar havde en som køreskolevogn tilbage i ´70erne,,, og nu har jeg fået kig på en, men den har semi-autogear kasse,, er det godt eller noget man skal holde sig langt fra??? Hvordan virker det?? Hvordan vedligeholder man det?

-------------------------------------------
VW 4ever,,også Mathilde cacaomælk!!!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

virker det nu - og den har få km på ryggen er det sjovt nok at køre med...

er det deffekt nu , evt utæt, og bilen har kørt nogen km - så glem det...

det er svært at finde dele til det - og svært at finde nogen der kan reppe det
ordentligt i dag...

bilen kan selvfølgelig bygges om til manuel - men med mindre du har et meget specielt tilhørsforhold til bilen - den har affektionsværdi for dig - kan det næppe betale sig at rode med en ombygning - med mindre du er super dygtig til at lave det selv selvfølgelig og har et godt værksted.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Topp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du vælger at købe den, kan jeg godt hjælpe med lidt teknisk assistance. Jeg har været temmeligt meget til bunds i semi-autogear junglen.(automatic stick shift)
Jeg har sådan en bil, og har haft den siden 1997. Brugt den til daglig kørsel indtil for få år siden. Den er i øjeblikket under restaurering.
Når systemet ellers er i orden, synes jeg det er rigtig godt/sjovt at køre med. Det er en sjov fornemmelse, at køre fra nul til topfart i samme gear, hvis man vil.
Som Bornholmer skriver er det dog ikke ret mange steder man kan købe reservedele til systemet. Jeg har for nylig måttet bestille nogle af delene i USA, efter MANGE timers søgen på nettet.
Det er ikke nemt at tune bilen, da det ikke uden videre kan lade sig gøre at få en større kobling i end 180mm. Så ret meget mere end 70-80 hk er ikke nemt at få ud til hjulene. Der må heller ikke ligge en vildere knast i motoren end standard, så bliver der ikke nok vacuum til at koble ud med.

Søren

-------------------------------------------
1303 Automatic '74
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

What Topp said. Ca. 85 hk. såer det ved at være slut. Meen jeg har en knast som ikke forringer vacumsignalet ;-) Så det kan man godt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mortenaa Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det var nu ikke meningen at den skulle tunes eller noget,,,,

-------------------------------------------
VW 4ever,,også Mathilde cacaomælk!!!
(permalink) frederik8 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Min kone og jeg har en skøn een af slagsen.
Den er ikke tunet eller ligl. totalt org.
Min kone køre pt. (i sommer) ca. 130 km om dagen i den, den går rask 130 på motorvejen, dog ikke den hurtigste i opstart.
Ingen grund til at lægge eleastikke dobbelt.

Vedr. reservedele har jeg ikke haft problemer udelukkende udfordringer.

Snup den,- den er skøn og er "ikke som de andre"


Reply

You must log in to post.