Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ang olietryk på en nybygget 1914 motor (as1600) med fuld folw, og ekstern oliekøler, samt den org køler, motor mont med 26mm type1 oliepumpe.
kold 3bar.
varm tomgang 0,2 til 0,3bar ved 3000omdr 2bar
hvad skal jeg gøre for at få noget mere olietryk ved tomgang?

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det skal siges at det er denne her pumpe jeg har i, hvis det er noget med den af gøre..
http://www.vwparts.net/SE50002.html

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Blokken er måske slidt op. Medmindre du selvfølgelig har bygget på en ny.
1 ud af 15-20 blokke er brugbare i vore dage..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det eller en for tyk pakning mellem pumpe og dæksel.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Pumpen er ok ,men trykket skal noget op .mon ikke du har en utæt reduktionsventil . hvor måler du trykket henne

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg må lige se hvad det er for en pakning jeg har brugt, og om der kan komme en anden i,..
reduktionsventil er nye, og skulle meget gerne køre, hvis altså der ikke har sat sig fast efter opstart. jeg måler trykket der hvor den org føler er mont i toppen..

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det var godt nok ikke meget tryk. Du har kontrolleret at pumpen holder udvendigt mål så den klemmer i huset og at kanalerne passer ud for kanalerne i blokken.
Ellers plejer det at være fejl ved reduktionsventiler, som nævnt.
Din blok skal være helt gal hvis der er så lidt tryk.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej, ja den klemmer fint i huset, og kanalerne passer os, den pakning jeg har brugt, er en af de alm lidt tykke pakninger, mellem pumpe, og dæksel, hvis man sætter en anden, ellers ingen pakning, ville man så få mere tryk?,
ang reduktionsventiler, skal de være lukket ved tomgang?, og ville man kunne sætte stremmer fjeder i?, hvis altså der ikke er en fejl på dem..

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det skal være en meget tynd pakning mellem dæksel& pumpehus, med 4 små huller til lækolie du skal bruge. Anvend evt. en org.

Egil.

(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jamen , hvis det er sadan en, så er det en tyk der er i nu, kan man ikke bare bruge fyldene-pakning, ?

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Min umiddelbare tanke var at vende spørgsmålet om:
Vil du have flydende pakning i dine oliekanaler "ved et uheld" ;)

Få fikset en tynd papirpakning! :)

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja find den rigtige pakning det er nr 1 . Har du blokeret hullet i pumpe og blok som man skal ved fullflow ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja pumpen er blokket for fullflow, prøver med den pakning, så vender jeg tilbage, :o)

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har lige kigget lidt på de pakninger, den der sider i nu, er 0,37mm, og har nogen til at ligge på 0,12 & 0,16mm,

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du er ikke i tvivl når du har den rigtige pakning. Den originale er supertynd og med de fire drænhuller, som Genau er inde på. Men det er ikke dit problem. Der er noget "større" galt end et par tiendedele endeslør på en pumpe.
Se i den gamle "how to hotrod VW engines" bog om optimering af pumpen. Man kan bla. slibe huset ned så endesløret bliver så lille at pumpen først kan dreje rundt når pakningen kommer i.
Men du har et problem at andet sted i systemet. Forkerte lejer måske.
Men har du styr på reduktionsventilerne ?
Falder stemplerne ud når du fjerner propperne ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har endnu ikke kigget på redukde nye tionsventilerne, så dem kigger jeg lige til os, når jeg skifter den pakning.men da jeg mont dem, kunne de selv flade ud,
hvordan er det, de skal være helt lukket i tomgang?, får man mere olietryk, ved mont af andre fjeder.?

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja de skal være lukkede ihvertfald ved varm motor . strammefjedre = højere tryk

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er rent gætteri hvad de ventiler gør og hvornår de gør det. Hvis stemplerne og fjedrene er de rigtige, og det kan vi andre jo ikke sidde her og se. Der findes jo bla. stempler i overstørrelse, til renoverede blokke. Fjedre fra Taiwan, men de plejer nu at være for stramme. Forskellige længde på stemplerne.
Der er så mange fejlmuligheder at vi andre jo ikke kan råde dig 100 %

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nåh, jeg har kigget lidt på tingene nu, og har skiftet den pakning, reduktionsventileren har jeg ude, der var ingen af dem der hænger, og falder faktisk selv ud.. den foreste reduktionsventil mod fronten, er en kort fjeder, når man sætter fjederen op, er den 2mm oppe i blokken, hvor i mod den bagerste mod udstødning, er en lang fjeder, og stikker ca 2cm ud af blokken. så jeg tænker måske at den foreste fjeder er for kort??

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

når, nu har jeg prøvet igen, nu er der ved 3000rpm 3 bar, og 0,55 ved 1000rpm

hvis det nu ikke er de reduktionsventiler, kan det så måske være noget med den lange vej fra pumpe til oliefilter, vider til oliekøler, tilbage til motor??

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det er da lidt bedre . tror jeg ville prøve at bypasse slange systemet og se hvad trykket så siger

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den lange vej plejer ikke at være et problem. Hvilket filter har du brugt ? Bliver filteret blokkeret af et eller andet når det bliver monteret ?
Er std. fjedre ?
Det bageste stempel, er det længere end det forreste ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

filter er et mann filter tysk.
jeg har efter opstart skiftert filter, godt nok af samme mærke, men mont af filter, ser helt fint ud.
reduktionsventiler er mont med std fjeder, og stempler, og de er lige lange,tro jeg, hvis der skal være forskel, må jeg lige ha dem ud igen og se..

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har lige prøvet at mont et ur på blokken, den siger altså 0,8-9 stk ved 1000rpm, og 95c på olien..

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

mener du ud eller ur ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.

Reply »

You must log in to post.