hej har fundet en fin baja fra sverige men hvad hulen ligger sådan en jævel ca på i afgift?
den er fra 74
hej har fundet en fin baja fra sverige men hvad hulen ligger sådan en jævel ca på i afgift?
den er fra 74
180% af nyprisen + brændstofafgift.....
var det en org bil du tog hjem er det 25% af nyprisen + brændstofafgift...
og så ville det være 100% gratis at bygge den om til BAJA når den er på danske plader...
dette er reglerne - praksis er tit en anden - men somn udgangspunkt bør man vel
egentlig holde sig til reglerne og ikke håbe på fornemmelserne ;0)
så import biler bør som udgangspunkt kun forholde til til orginale biler for
at få en billigerer importafgift.
og lad vær med at spørg hvorfor det er sån - det er ikke os der har lavet reglerne som de er.
Det er altså ikke 180% af nyprisen på biler.
Det er noget med 105% af de første ca. 76.000 kr og så 180% af resten.
Men det er også slemt nok. Og hvorfor vi skal betale så mange penge ? For at vi har råd til at passe de gamle, køre med vores sygehuse og jo så skal vi også redde mennesker i resten af verden -
ja okay frank - man kan jo godt specificerer det ud ja...
danske biler er nok de eneste der redder flere liv end de tager ;0)
Hvis man bygger en danskk bobbel om til baja er der altså ingen afgift oder was??
nej ikke hvis man bolter skærmene på - der har været lidt skriveri om hvis man spartler dem fast , er der evt afgift - men det er ikke et problem hvis de er boltet på som org.
men der er nogen regler mht afskærmning af hjul - thats it
skærmene skal dække slidbanen 5 grader fra vandret linie af centrum af hjulet.
de regler er godt nok 25 år gamle - men tror da stadig de gælder
Det er en ammestue historie den med de spartlede skærme. Jeg har bygget 3 bajaer og de har alle fået spartlet skærmene så samlingen ikke kunne ses. Alle 3 gange har jeg fået dem synet i 3 forskellige synshaller og trods jeg spurgte ind til lovligheden af spartlingen, var svaret rimelig ens- fuldstændig underordnet. som den ene synsmand sagte, så bliver skærmene ikke en bærende del bare fordi du spartler dem ud. De er boltet på, og det gør at du kan gøre rimeligvis hvad du vil med dem. Du må også gerne spartle/fjerne luftgællerne bagpå, listehullerne, håndtagene, instrumentbordet osv osv. Desuden står der intet i detailforskrifterne for motorkøretøjer omkring udspartling af samlinger skulle være ulovligt- jeg har trawlet hele bogen igennem for at finde noget, men det findes ikke og derfor kan en synsmand ikke opfinde en regel der siger at det ikke er ok.
Det bliver faktisk dyrket i flæng på mange andre biler...både nye og gamle. F.eks morris mini kredsene dyrkes det i udtalt grad, med udspartling af samlingerne på forskærmene
Jo Ib. men det er jo derfor at de nye småbiler kan holdes under 100.000. Min nye Toyota kostede 43.000 før afgift, og den kan jo så holdes under 76.000 kr. grænsen.
Ja Hendrixx. Synsmanden er "ligeglad" Det er tolderne man skal være bange for. For de laver reglerne om løbende. Efter forgodtbefindende.
You must log in to post.