Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  weber 40 dcoe vacum avancering`??

Tags:
No tags yet.

(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er der nogen herinde der ved hvordan man får vacum avancering ud af en weber 40 DCOE karburator??? jeg kan ikke helt lure det?

tillægsspørgsmål.... ca hvad størrelse dyse skal bruges til en 1,1 L motor?

på forhånd tak;)

Mads

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ingen weber eksperter ;)

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

1100cc med 40mm Weber DCOE? ...det er da vist ikke en luftkølet VW.
Jeg er bekendt med at man laver vakuumudtag på hver indsugningsmanifold og samler til ét signal.
...det er dog ikke sikkert signalet passer til en original vakuumfordeler mere, så måske der også skal en anden vakuumdåse til.
(dog lidt svært at sige noget om når du ikke skriver noget om hvilken motor der er tale om??)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er jeg nødt til at bryde ind. Man tager signalet til en strømfordeler fra en boring lige over gasspjældet, altså modsat manifolden. Netop så den blotlægges når man åbner spjældet og derved flytter tændingstidspunktet før den mekaniske avancering kommer i gang.
Hvis man tager den i manifolden virker det ikke på det rigtige tidspunkt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ved at nogle af MG folkene gør det på den måde jeg beskriver. Grunden til jeg siger at signalet ikke længere passer er netop fordi det ikke er taget lige over spjældet som du er inde på Frank. (noget siger mig bare at der ikke er tale om en VW)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

På en MG er det nok også ligemeget.
Det signal skal tages som jeg beskriver, ellers virker det ikke på nogen motor.
Jo man vil kunne se at den flytter tænding, fordi der er vakuum. Men 99% af dem der roder med det ved ikke hvad de har med at gøre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Korrekt det er ikke en vw ;)

Det er en gammel kadett B 1,1.... Men det er vel sagen uvedkommende.

Jeg kan ikke tage det fra manifolden der er ALT for meget sug på, jeg har kunne lure at der på en 45 DCOE er en boreing til at lave tændnings avancering, men det er ikke at finde på 40'er.... så spørgsmålet er om jeg kan bore en kanal selv et sted og derved få vacummet ud?

Har kunne læse mig frem til at de fleste der køre med weber er ligeglæde med avanceringen og køre bare uden, men det tager jo absolut lidt "trækkraft" fra maskinen hvis man kan kalde´det det på en gammel kadett ;)

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der er ikke for meget sug i manifolden. Men sug på det forkerte tidspunkt.
Bor hullet samme sted som du har set på 45 DCOE. Eller find en 40 med hullet

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Yes havde jeg luret Frank.....

Kunne jo være der var nogen der vidste noget inden jeg begynder at bore i Karburatoren.

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Akke Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Vover man at forslå du får lavet en strømfordeler der "passer" til motoren og køre med fjedre istedet..

Det må være til at finde en med en strømfordeler bænk der kan lave den med de rigtige fjedre så den avancere rigtigt.

mvh Christian

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ren mekanik vil altid være et kompromis. Det er bedst at få belastningen med også.
Det virker jo også ud af vejen når man kører hurtigt med sluppet speeder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.