Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål ang type 3..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hassan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu er jeg jo ikke så meget inde i type3 motorer men er stempler og cylindre de samme som på en type1 motor? jeg syns nemlig ikke jeg kan finde nogle cylinderkits til type3..

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det er det samme som henholdsvis 1500 og 1600 Type 1

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Hassan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

vil det sige man kan sætte type3 køl på en type1 hvis man ønsker en fladere motor?

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Type 3 motorblokken er lidt anderledes end type 1, olietrykskontakten sidder bl.a. et andet sted og der er vist også nogle ekstra gevind til montering af køl.
...der er muligvis flere forskelle som jeg ikke kender til.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

okay.. jeg vil nemlig gerne have en flad motor men syns det er noget nemmere og billigere at finde type1 dele end type4 så derfor tænkte jeg på type3...

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hassan, jeg vil helt klart anbefale dig at finde en komplet Type 3 motor istedet for at bygge en type 1 om til type 3. Stort set alt køleblik er anderledes, olie køleren ligger ned termostat styr er anderledes, blæserhus, mølle, indsugning til luft, dynamo, karburatorer, filtre, udluftning, olie påfyldning ja forskellene er rigtig mange. Det er mere normalt at man bygger en type 3 motor om til type 1 end omvendt :-)

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Hassan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

okay.. lyder som lidt meget der skal laves om.. kan godt være det er bedst at satse på type3 så..

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad er det for en bil motoren skal i?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er også nyskerrig nu. Hvilken bil ? :-)

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Poul Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Denne måske?http://vwnettet.dk/topic/173276

-------------------------------------------
poulj(a)fiberpost.dk
type 3 fastback 1972 projekt, notchback 1970, David Brown 990, Rex 1963
(permalink) Hassan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

poul har ret=) det er til min v-rod ..

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com

Reply

You must log in to post.