Nu er jeg jo ikke så meget inde i type3 motorer men er stempler og cylindre de samme som på en type1 motor? jeg syns nemlig ikke jeg kan finde nogle cylinderkits til type3..
Nu er jeg jo ikke så meget inde i type3 motorer men er stempler og cylindre de samme som på en type1 motor? jeg syns nemlig ikke jeg kan finde nogle cylinderkits til type3..
Ja det er det samme som henholdsvis 1500 og 1600 Type 1
vil det sige man kan sætte type3 køl på en type1 hvis man ønsker en fladere motor?
Type 3 motorblokken er lidt anderledes end type 1, olietrykskontakten sidder bl.a. et andet sted og der er vist også nogle ekstra gevind til montering af køl.
...der er muligvis flere forskelle som jeg ikke kender til.
okay.. jeg vil nemlig gerne have en flad motor men syns det er noget nemmere og billigere at finde type1 dele end type4 så derfor tænkte jeg på type3...
Hassan, jeg vil helt klart anbefale dig at finde en komplet Type 3 motor istedet for at bygge en type 1 om til type 3. Stort set alt køleblik er anderledes, olie køleren ligger ned termostat styr er anderledes, blæserhus, mølle, indsugning til luft, dynamo, karburatorer, filtre, udluftning, olie påfyldning ja forskellene er rigtig mange. Det er mere normalt at man bygger en type 3 motor om til type 1 end omvendt :-)
okay.. lyder som lidt meget der skal laves om.. kan godt være det er bedst at satse på type3 så..
Hvad er det for en bil motoren skal i?
Er også nyskerrig nu. Hvilken bil ? :-)
Denne måske?http://vwnettet.dk/topic/173276
poul har ret=) det er til min v-rod ..
You must log in to post.