Nå.. Min fars gamle bus vil bare ikke køre optimalt, har prøvet at ændre snart alt og intet virker til at ændre det helt store... Måske er det bare mig der er blevet forvendt med at have 200 hk i boblen også virker bussen bare død... :) Hehe..
Nej men den virker virkelig ikke så "frisk" som jeg havde håbet. Opsætningen er følgende.
CU 2.0 motor
ændret vendehøjde til 1mm
fjernet toppakning og yderligere 1,25 af toppen. skulle gerne give omkring 8:1 i komp. statisk.
Nye ventilstyr og ventiler og sæder har fået 3 vinkelsjob.
Webcam 73 Knast med nye solide løftere.
Resten er standart. altså Solex karburatore og udstødning.
Der er stort set intet træk i, bilen kan da køre og slæbe sig selv hvis den bliver pint ud i hver gear, men min gamle 1300cc i boblen virker meget "friskere" en denne her...
Har prøvet med forskellige tændings opsætninger(elektronisk kontra platiner) og intet ændre sig, den er også ligeglad med om den står til 30' før ved fuld avancering eller 40' !! burde den ikke tændnings banke?
Det fik mig til at tænke på kompressionen, hvis nu den er helt gal, det ville også forklarer benzin forbruget (omkring 6-7 km/L.)
Med denne opsætning hvad skal den så kunne lave i dynamisk kompressionstest? Fordi så må jeg heller lige få kontrolleret det... :)
Den er virkelig begyndt at gå mig på nerverne.. Hvis der er en der har en motor magen ved kunne jeg rigtig godt tænke mig en tur for at se hvordan den køre i forhold til.. :-)
Mvh Tommy Hummel.. På vegne af Torben Hummel(Far) :-)
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com