Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tænding type4

Tags:
No tags yet.

(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hey hvad grader skal tændning på min bus stå på? det en 2,0 type 4

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er jo et lidt bredt spørgsmål. Nogen af dem skulle stå 5 grader EFTER top. Men det kan jeg altså ikke se en VW-motor køre med.
5-7,5 grader før top og se så hvor den er ved 3500 omdr. UDEN vakúumslangen på.
Der skulle den gerne ligge på 27 og max 30 grader før top.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der er nogle 2,0 L hvor skal stikket til tomgangsstabi.skal samles
med det på samledåsen ik eller.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det kan godt være på de seneste af dem. Jeg syntes først det kom på vandbokseren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja min er jo en 1981er der er jo den skala ved rem hjulet. Mærket er det ikke den lille plast firkant på sådan en. Så tror jeg den står helt forkert nu men jeg har jo ingen omdrejninger tæller i

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Mærket bør være et hak i remskiven.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er der styr på det hele men frank der sider dyser i min på 1.2 men i det rep sæt jeg fik med er der til 1.5 ????? Skal de i

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det betyder ikke noget. Jeg regner med det er nåleventiler du snakker om.
Hvis de originale virker og er tætte, så brug dem og de gamle skiver igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Okay det er bare som om at den ikke ville trække helt ren oppe i omdrejningerne men køre fint fra lave omdrejninger??????

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tændrør og kabler ?
Det er vel ikke omdr. begrænseren du løber ind i ?
Er den med platiner eller elektronisk tænding ? Hvis den er med platiner ligger fejlen 90% sikkert der.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Mener det er eletronisk tænding og der er helt nye rør og kabler i. Den skyder stadig lidt når man lader den trille i gear og tændingen er jo stillet. Kan det være ventilerne der står forkert? Syntes ik den tikker så de kan måske stå for stramt??

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det regner jeg da med at du har styr på, ellers bliver vi da aldrig færdige.
Du har vel lavet almindeligt service på før du spørger -
Har den evt. hydruliske løftere ?

Hvis ikke, så tager man tændrørene ud og laver en kompressionstest på varm motor, husk at holde fuld gas under testen.
Tapper olien af og lader motoren køle ned i 3-4 timer. Imens kan man vaske sien og ventildækslerne og klargøre dem med nye pakninger.
Måle tændkablerne igennem med ohmmeter.
Når motoren er kold kan man stille ventiler og skrue nye tændrør i og hælde olie på og starte og indstille platiner og tænding. Køre den varm og stille karburator(er)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ser lige når jeg har fri hehe. Har ikke prøvet at stille sådan nogen før :-( hehe

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969

Reply

You must log in to post.