hey hvad grader skal tændning på min bus stå på? det en 2,0 type 4
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
hey hvad grader skal tændning på min bus stå på? det en 2,0 type 4
Det er jo et lidt bredt spørgsmål. Nogen af dem skulle stå 5 grader EFTER top. Men det kan jeg altså ikke se en VW-motor køre med.
5-7,5 grader før top og se så hvor den er ved 3500 omdr. UDEN vakúumslangen på.
Der skulle den gerne ligge på 27 og max 30 grader før top.
Der er nogle 2,0 L hvor skal stikket til tomgangsstabi.skal samles
med det på samledåsen ik eller.
Det kan godt være på de seneste af dem. Jeg syntes først det kom på vandbokseren.
Ja min er jo en 1981er der er jo den skala ved rem hjulet. Mærket er det ikke den lille plast firkant på sådan en. Så tror jeg den står helt forkert nu men jeg har jo ingen omdrejninger tæller i
Mærket bør være et hak i remskiven.
Så er der styr på det hele men frank der sider dyser i min på 1.2 men i det rep sæt jeg fik med er der til 1.5 ????? Skal de i
Det betyder ikke noget. Jeg regner med det er nåleventiler du snakker om.
Hvis de originale virker og er tætte, så brug dem og de gamle skiver igen.
Okay det er bare som om at den ikke ville trække helt ren oppe i omdrejningerne men køre fint fra lave omdrejninger??????
Tændrør og kabler ?
Det er vel ikke omdr. begrænseren du løber ind i ?
Er den med platiner eller elektronisk tænding ? Hvis den er med platiner ligger fejlen 90% sikkert der.
Mener det er eletronisk tænding og der er helt nye rør og kabler i. Den skyder stadig lidt når man lader den trille i gear og tændingen er jo stillet. Kan det være ventilerne der står forkert? Syntes ik den tikker så de kan måske stå for stramt??
Det regner jeg da med at du har styr på, ellers bliver vi da aldrig færdige.
Du har vel lavet almindeligt service på før du spørger -
Har den evt. hydruliske løftere ?
Hvis ikke, så tager man tændrørene ud og laver en kompressionstest på varm motor, husk at holde fuld gas under testen.
Tapper olien af og lader motoren køle ned i 3-4 timer. Imens kan man vaske sien og ventildækslerne og klargøre dem med nye pakninger.
Måle tændkablerne igennem med ohmmeter.
Når motoren er kold kan man stille ventiler og skrue nye tændrør i og hælde olie på og starte og indstille platiner og tænding. Køre den varm og stille karburator(er)
Ser lige når jeg har fri hehe. Har ikke prøvet at stille sådan nogen før :-( hehe
You must log in to post.